Sökning: "Carroll’s CSR-pyramid"
Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade orden Carroll’s CSR-pyramid.
11. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER
12. MNEs management of CSR in subsidiaries : A multiple case study in Business Management
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract - Background: Corporate social responsibility (CSR) has been a concept related to corporations for decades and is still highly relevant. The concept has been developed throughout the years, resulting in an extensive concept. LÄS MER
13. Apotekens roll och ansvar för en mer hållbar läkemedelsanvändning : ett CSR perspektiv
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : I Sverige råder det idag en läkemedelsanvändning som resulterar i en negativ miljöpåverkan. Den största negativa miljöpåverkan från läkemedel i Sverige uppstår vid kundernas användning av läkemedel. Corporate Social Responsibility (CSR) är ett koncept som beskriver företags samhällsansvar och bidrag till en hållbar utveckling. LÄS MER
14. Hur bör näringslivet förhålla sig till de globala målen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : För att klara av att nå de globala målen till 2030 kommer det verkligen krävas en enorm ansträngning, en förändring av världen och av vår världsbild, där näringslivet har ett stort ansvar och en stor roll att spela, skriver Lise Kingo, verkställande direktör på FN:s Global Compact.[1] Vi kan inte blunda för verkligheten då vår planet är under stort tryck, mänskligheten utövar negativa förändringar i den globala miljön som resulterar i klimatförändringar, skogsskövling, brist på mångfald, försurning av haven, jorderosion och föroreningar. LÄS MER
15. CSR: Frivilligt eller påtvingat? : Ett strategiskt perspektiv på IKEAs hållbarhetsarbete
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur strategiskt IKEA arbetar med CSR, genom att studera hur de hanterar samhällets förväntade krav för att uppnå legitimitet. Metoden var kvalitativ och genomfördes som en innehållsanalys, baserad på sekundärdata. LÄS MER