Sökning: "Casino"

Visar resultat 21 - 25 av 66 uppsatser innehållade ordet Casino.

  1. 21. Sociala interaktioner i video-slots : En kvalitativ studie om intresset för sociala interaktioner i video-slots och hur det kan utformas för att skapa en bra spelupplevelse samt om det kan bidra till en sundare spelstil

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Wilmer Ahlgren; Henrik Johansson; [2019]
    Nyckelord :Qualitative study; user experience; hedonic motivation system; gamification; internal motivation; video-slots; gambling abuse; Kvalitativ studie; användarupplevelse; hedoniska motivationssystem; spelifiering; inre motivation; video-slots; spelmissbruk;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka om det finns ett intresse för sociala interaktioner i video-slots och hur det i sådana fall kan utformas för att ge användarna en bra användarupplevelse. Onlinekasinon är den spelform som har ökat mest i popularitet i Sverige senaste åren och video-slots är den speltyp som växer mest. LÄS MER

  2. 22. Kunglig spänning och snabbare bonus : En multimodal kritisk diskursanalys om tre spelbolags förhållningssätt till konsumenten i reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Matilda Danielsson; Felicia Hammarberg; [2019]
    Nyckelord :MCDA; gambling; gambling addiction; commercials; society responsibility; gambling measures; ethical approach; discourse; thematisation; MCDA; spelberoende; reklamfilm; ansvarstagande; spelåtgärder; etiskt förhållningssätt; diskurs; tematisering;

    Sammanfattning : Den senaste tiden har det skett en markant ökning av spelreklam. Detta har skett trots de nya lagar som har tillkommit, i politiska ambitioner om att minska denna typ av marknadskommunikation. Nya studier visar att siffrorna för spelberoende individer ökar och att spelreklam påverkar personer med ett befintligt beroende avsevärt. LÄS MER

  3. 23. Visuell återkoppling i casinospel : Visuell återkoppling påverkar spelandet i casinospel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hanna Bjarre; Matilda Richardsson; [2019]
    Nyckelord :Gambling; Online gambling; Visual feedback; Animations; Slot Machine; Behavior; Popup-window; Risk-taking; Spelande; Online spelande; Visuell återkoppling; Animationer; Enarmad bandit; Beteende;

    Sammanfattning : Nya casinon dyker upp allt oftare och spelberoende är ett återkommande ämne i nyheterna. Trots alla nya onlinecasinon finns det inga studier idag som undersöker hur den visuella aspekten av dessa onlinespel påverkar spelarna. LÄS MER

  4. 24. Identification of Problem Gambling via Recurrent Neural Networks : Predicting self-exclusion due to problem gambling within the remote gambling sector by means of recurrent neural networks

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för fysik

    Författare :Måns Bermell; [2019]
    Nyckelord :LSTM; machine learning; online casino; problem gambling; recurrent neural network; time series;

    Sammanfattning : Under recent years the gambling industry has been moving towards providing their customer the possibility to gamble online instead of visiting a physical location. Aggressive marketing, fast growth and a multitude of actors within the market have resulted in a spike of customers who have developed a gambling problem. LÄS MER

  5. 25. Surrounded by Online Casino Commercials : An exploratory study of consumers´perceptions, attitudes and emotions in relation to semiotic and rhetorical tools

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Louise Nygren; Josefine Albinsson; [2019]
    Nyckelord :Perceptions; attitudes; online casino gambling; TV-commercials; semiotics; rhetoric;

    Sammanfattning : The number of online casino companies in the Swedish gambling market, and especially the number of online casino commercials in Swedish television, has significantly increased during the last ten years. Previous studies show that Swedish consumers have negative attitudes toward gambling advertising. LÄS MER