Sökning: "Catarina Lundblad"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Catarina Lundblad.

  1. 1. Extra anpassningar - en pedagogisk utmaning

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Catarina Andersson; Helen Anhov Lundblad; [2015]
    Nyckelord :anpassningar; kollegialt lärande; skolsystemet; specialpedagogik; särskilt stöd;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att lyfta några pedagogers tolkningar av begreppet extra anpassningar och få dem att reflektera över sina behov och förutsättningar för att möjliggöra dessa. Hur tolkas begreppet extra anpassningar av pedagogerna? Hur organiseras arbetet med extra anpassningar på skolan? Vilken kompetens anser sig pedagogerna ha för arbetet med extra anpassningar? Vår studie grundar sig på tidigare forskning med utgångspunkt i några specialpedagogiska perspektiv samt synen på skolverksamheten utifrån ett organisationsteoretiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Östersjön - en rabarbersoppa? : Om algblomningen i dagspressen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för svenska, retorik och journalistik

    Författare :Catarina Lundblad; Carin Berggren; [2008]
    Nyckelord :Algblomning; cyanobakterie; Dagens Nyheter; dagspress; Gotlands Tidningar; giftalg; Hufvudstadsbladet; journalistik; Sydsvenska Dagbladet; Västerbottenskuriren och Ålandstidningen.;

    Sammanfattning : Att i press skildra ett miljöproblem är svårt. Utrymmet i sig innebär en begränsning. Variationen i läsarens förförståelse och journalistens kunskaper är stor. Vi har genomfört en analys av hur svenskspråkig dagspress skildrat algblomningen i Östersjön somrarna 2005 och 2006. LÄS MER

  3. 3. Muntligt berättande på folkbibliotekets sagostund

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Catarina Lundblad; [2001]
    Nyckelord :library and information science; biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : The purpose of this Master's thesis is to elucidate the phenomenon of storytelling and its methodology in the context of public library story-time for pre-school children. It also strives to give an insight into the functions of story-time both with regard to the storyteller and the participating children. LÄS MER