Sökning: "Categoryent Management"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Categoryent Management.

  1. 1. Hur upplever konsumenter handelns egna varumärken och leverantörernas varumärken i förhållande till varandra och i dagligvaruhandelns butikskontext?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin B Alm; [2003]
    Nyckelord :Handelns egna varumärken EVM ; producerande leverantörers varumärken LVM ; butikskontext; konsumentperspektiv; Categoryent Management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie inom den svenska dagligvaruhandeln är att studera vilken attityd konsumenter har och varför, när de värderar utbudet av EVM och LVM i butiken. Jag ville ta reda på vilka attibut och känslomässiga värden det är som påverkar konsumenten när, hon/han i sitt medvetnade positionerar EVM och LVM i förhållande till varandra. LÄS MER