Sökning: "Catwalk"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Catwalk.

  1. 1. Formell catwalk eller 2000-talets spektakel? : En studie om förändringen av Chanels modevisningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Sofia Canevaro; [2019]
    Nyckelord :Chanel; fashion show; spectacle; value; identity; theatre; market; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This bachelor thesis analyzes how the fashion house Chanel has been through a transformation in the concept of fashion shows, by analyzing six different video recordings of shows between 1994 and 2018. Caroline Evans describes today’s fashion shows as spectacles that no longer have the purpose of marketing for increased sales but rather a need to entertain the audience by theatrical performances. LÄS MER

  2. 2. !ACTION! Investigating the force in fashion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Jönsson; [2016]
    Nyckelord :Interaction; Force; Fashion; Narration; Design Space ; Materials;

    Sammanfattning : This degree work aims to tell a story about the force of fashion. Through forced material interactions on body the focus of this study is interaction. Interaction between contrasting materials, body and space and/or catwalk and audience. LÄS MER

  3. 3. Change in motion : Investigating how to change a garment´s appearance in volume through movementand air with pleating as the main technique.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Runquist; [2015]
    Nyckelord :Fashion; design; movemnet; motion; concept; air;

    Sammanfattning : This bachelor degree work investigates the change of the visual expression in motion. The movement of the body can change the garment´s appearance. The aim of this work is to explore how to change a garment´s visual appearance through movement and air, with the technique of pleats. LÄS MER

  4. 4. Rörlig bild – En spegelbild av verkligheten? En studie om hur rörlig bild kan öka förtroendet vid e-handel.

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle

    Författare :Miriam Gelotte; [2015]
    Nyckelord :Rörlig bild; E-handel; Förtroende; Video; Catwalk; Nelly; Vero moda; Exponeringsverktyg; Klädexponeringsverktyg; Moving Images; E-commerce; Trust; Reliance; Exposure tool; Walk-exposure tool;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur rörlig bild kan öka konsumentens förtroende för en produkt vid e-handel, och för att se om det eventuella ökandet av förtroende för produkter kan få fler kunder att vilja handla online. Målet med studien är att se hur påverkad användaren blir av rörlig bild när den handlar kläder på en webbplats. LÄS MER

  5. 5. Online visual merchandising -ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CECILIA LINGE; SOFIE SVANTESSON; [2014]
    Nyckelord :: E-handel; Online Visual Merchandising; S-O-R-modellen; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om modeföretags online visual merchandising ur ett konsumentperspektiv. Vi har undersökt vad konsumenter anser vara viktiga aspekter ur perspektiven miljö, navigering och produktpresentation för att de ska finna en e-handelssida attraktiv. LÄS MER