Sökning: "Cause-and-effect-diagram"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Cause-and-effect-diagram.
1. Utredning av leveransprecisionen hos Företag X : En analys av in- och utgående logistik, inköp och produktion
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Background: The company has had a low outgoing delivery precision for a prolonged period. This creates problems as orders must be prioritized in order to be produced on time and partial deliveries are used to satisfy customers. The origin of the problem is unknown to the company, but there are suspicions that the problems arise in production. LÄS MER
2. Kvalitetssäkring av utgående gods : - En fallstudie i ett tillverkande företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : På grund av en ständigt föränderlig miljö där kundernas behov, krav och förväntningar varierar allt mer kan företag påfrestas gällande att bemöta dessa. Ett resultat av denna trend kan återspeglas i nya tekniska lösningar samt effektiviseringar i både produkter och tjänster. LÄS MER
3. Effektivisering av inleveransprocesser på lager : Med Human Lean aspekter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Logistics is an integral component in making the production process more efficient in companies. An important concept in logistics is lead time, the time it takes for a product to go through the process from inbound and outbound to the customer. LÄS MER
4. Implementering och uppföljning av Lean inom en flygplatsverksamhet : En fallstudie utförd hos Swedavia Umeå Airport
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Antalet flygresenärer har ökat de senaste åren och mycket tyder på att trenden fortsätter i samma riktning. I och med detta har krav från flygplatsägare, miljö- och standardkrav samt krav från flygbolagen blivit allt hårdare. Sammantaget skapar det incitament för flygplatser att arbeta med ständiga förbättringar. LÄS MER
5. Förbättra pålitligheten i leveranser till kund genom att använda SCOR-modellen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Syfte – Studiens syfte är att bidra till kunskap om hur SCOR-modellen kan användas för att identifiera och förbättra en kritisk process i ett orderflöde med avseende att höja pålitligheten i leveranser till kund. För att uppfylla syftet har det brutits ner i tre delmål. LÄS MER