Sökning: "Cause-related marketing CRM"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Cause-related marketing CRM.

  1. 1. Exploring Audience Perception of a Cause-Related Sponsorship Campaign : The Case of Hummel and the Danish National Football TeamDuring The 2022 FIFA World Cup

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Franciska Kószás; Patricia Tudesko; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; cause-related marketing; cause-related marketing campaign; Hummel; The 2022 FIFA World Cup; Qatar; Reddit; online community; audience perception; case study; content analysis;

    Sammanfattning : Background: There has been a noticeable growth in the use of sponsorships and corporate social responsibility in the world of professional sports, especially in football. This phenomenon is not particularly surprising given that modern companies are forced to compete for the attention of more socially conscious audiences. LÄS MER

  2. 2. Do They Practice What They Preach? : A quantitative study on how Generation Z’s purchase intention is affected by four CRM factors

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Gerhardsson; Ida Bergh; Supakarn Thongpitaks; [2021]
    Nyckelord :Cause-Related Marketing; Generation Z; Communication; Purchase Intention; Cause Involvement; Message; Perceived Cause Fit; Donation Size;

    Sammanfattning : Background: Cause-Related Marketing (CRM) is a popular marketing strategy where companies through this communication contribute to causes and engage their consumers by donating when they purchase a product and an amount of the revenue goes to charities. The concept has been divided into four different factors, being cause involvement, message, perceived cause fit and donation size. LÄS MER

  3. 3. Själviska millennials: klimathjältar? : Hur cause related marketing främjar hållbar konsumtion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Henriksson; My Persson; [2020]
    Nyckelord :CRM; cause related marketing; hållbar konsumtion; millennials;

    Sammanfattning : Ett hållbart agerande har gått från att vara en trend till att bli ett måste för välfärden av framtida generationer. EU har genom sina hållbarhetsmål försökt påverka länder att bli mer klimatsmarta, vilket både företag och konsumenter är eniga om är ett orosmoment som måste förbättras. LÄS MER

  4. 4. Cause-Related Marketing in the Face of Environmental CSI: Who Donates - Firm or Customer? A quantitative study of CRM-initiatives within the transportation sector.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Fredrika Wiktorin; Philip Locklund; [2020]
    Nyckelord :Cause-Related Marketing; Corporate Social Irresponsibility; Carbon Offsetting; Hedonic Product Category; Utilitarian Product Category;

    Sammanfattning : Cause-related marketing (CRM), where money is donated to a cause in connection with a purchase, has become a popular marketing strategy to increase funding for a good cause while improving customer relationships. As many firms act within corporate social irresponsible (CSI) industries, an ambiguity regarding how to engage in CRM is present. LÄS MER

  5. 5. När idrottsorganisationer tar ansvar : kommunikation och aktiviteter som påverkar medlemmar och samhälle.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Johnsson; Celine Belvroy; Kajsa Ragnhage; [2019]
    Nyckelord :Sport Organisation; Corporate Social Responsibility; Sustainability; Social Sustainability; Social Responsibility; Communication; Idrottsorganisationer; Corporate Social Responsibility; Hållbarhet; Social Hållbarhet; Socialt Ansvar; Kommunikation;

    Sammanfattning : Den forskning som finns om hållbarhet är utförlig och det finns skillnader mellan perspektiven och betydelserna. Människor är nuförtiden mycket medvetna om hållbarhet och det ger organisationer en möjlighet att inkludera det i sitt arbete. LÄS MER