Sökning: "Cecilia Brandberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Cecilia Brandberg.

  1. 1. www.varumärke.nu – En undersökning om Bianco Footwear, Björn Borg, SthlmDG och Vagabond och deras varumärkesstärkning via webben

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Hallberg; Veronica Henberg; Cecilia Brandberg; [2006]
    Nyckelord :Skoproducenter; varumärke; marknadsföring; webben; konsumenter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att studera hur skoproducenter använder webben för att stärka sitt varumärke samt hur denna kan användas för att möjliggöra samt öka kontakten med konsumenten. Vidare genom att studera relevant målgrupp får vi reda på deras attityder gällande valda varumärken via webben för att slutligen i vår slutsats bidraga med utvecklade användningsområden på webben för skoproducenterna, för att således ytterligare stärka varumärket. LÄS MER

  2. 2. För en kreativ arbetsplats: Kvinnor + Män = Sant - En fallstudie av Enea Systems AB

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Helmersson; Veronica Henberg; Cecilia Brandberg; [2005]
    Nyckelord :Mansdominerade företag; Marknadskommunikation; Attrahera; Mångfald; Enea Systems AB; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att ge förslag på vad ansvariga på mansdominerade företag bör tänka på vid utformningen av sin interna- och externa kommunikation samt hur dessa kan samverka då mansdominerade företag önskar attrahera fler kvinnliga medarbetare. Vi har valt att använda oss av relevanta teorier som kopplar samman marknadskommunikation (intern- och extern kommunikation), rekrytering (att attrahera) och mångfald (genus). LÄS MER