Sökning: "Cecilia Cassinger"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Cecilia Cassinger.
1. Att handla rätt - En kvalitativ studie om den politiska konsumenten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Att handla rätt: En kvalitativ studie om den politiska konsumenten Seminariedatum: 2e juni, 2010 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng Författare: Linda C. Ågren, Marcus Klasson & Mikael Fransson Arman Handledare: Cecilia Cassinger Fem nyckelord: Politisk konsumtion, Identitetsskapande, Senmodernism, Konsumentbeteende, Grön konsumtion Syfte: Genom att skapa en djupare förståelse för den politiska konsumenten i dennes resonemang kring konsumtion är syftet att bidra med insikter i hur den politiska konsumenten upplever och motiverar sin konsumtion. LÄS MER
2. Hur ett företag använder storytelling för att bygga upp ett varumärke-en fallstudie av varumärket Victoria´s secret
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : SAMMANFATTNING EXAMENSARBETETS TITEL: Hur ett företag använder storytelling för att bygga upp ett varumärke- en fallstudie av varumärket Victoria´s secret SEMINARIEDATUM: 2010-06-02 KURS/ÄMNE: FEKK01, Examensarbete kandidatkurs, 15 poäng FÖRFATTARE: Karolina Ajde & Maria Hansson HANDLEDARE: Cecilia Cassinger FEM NYCKELORD: Varumärke, identitet, storytelling, Victoria´s secret, viktorianska eran SYFTE: Syftet med vår kandidatuppsats är att analysera storytellingens relevans i ett företagets varumärkesuppbyggande. Victoria´s secret är ett exempel på ett framgångsrikt företag som använder sig av intressant storytelling och vi vill därför belysa detta METOD: Uppsatsen är utformad som en kvalitativ undersökning och informationsbehovet täcks av primärdata. LÄS MER
3. Culture's Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in China and the U.S.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Culture’s Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in the U.S. LÄS MER
4. The Levity of Homogenisation of Taste - A Critical Inquiry into the Standardisation Construct
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : For decades, Theodore Levitt's notion of the homogenisation of consumer taste, as a consequence of globalisation, has been used in the marketing literature to legitimise standardisation as global strategy. Levitt's notion of homogenisation of taste refers to a worldwide desire for modern, low priced, world-standard and dependable products from the modern, and primarily western, world. LÄS MER
5. Myten om den kinesiska kvinnan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen belyser myter om kvinnlighet i kinesiska reklamannonser. De valda reklamannonserna riktar sig till kinesiska storstadskvinnor i de övre samhällsskikten, som har råd att konsumera de exklusiva damtidningar som studeras. Syftet är att undersöka hur öst och väst möts i reklamen. LÄS MER