Sökning: "Cecilia Cassinger"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Cecilia Cassinger.

  1. 1. Att handla rätt - En kvalitativ studie om den politiska konsumenten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ågren; Mikael Fransson Arman; Marcus Klasson; [2010]
    Nyckelord :Politisk konsumtion; Identitetsskapande; Senmodernism; Konsumentbeteende; Grön konsumtion Political consumption; Identity; Late Modernity; Consumer Behavior; Green Consumption; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Att handla rätt: En kvalitativ studie om den politiska konsumenten Seminariedatum: 2e juni, 2010 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng Författare: Linda C. Ågren, Marcus Klasson & Mikael Fransson Arman Handledare: Cecilia Cassinger Fem nyckelord: Politisk konsumtion, Identitetsskapande, Senmodernism, Konsumentbeteende, Grön konsumtion Syfte: Genom att skapa en djupare förståelse för den politiska konsumenten i dennes resonemang kring konsumtion är syftet att bidra med insikter i hur den politiska konsumenten upplever och motiverar sin konsumtion. LÄS MER

  2. 2. Hur ett företag använder storytelling för att bygga upp ett varumärke-en fallstudie av varumärket Victoria´s secret

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Ajde; Maria Hansson; [2010]
    Nyckelord :Varumärke; identitet; storytelling; Victoria´s secret; viktorianska eran; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING EXAMENSARBETETS TITEL: Hur ett företag använder storytelling för att bygga upp ett varumärke- en fallstudie av varumärket Victoria´s secret SEMINARIEDATUM: 2010-06-02 KURS/ÄMNE: FEKK01, Examensarbete kandidatkurs, 15 poäng FÖRFATTARE: Karolina Ajde & Maria Hansson HANDLEDARE: Cecilia Cassinger FEM NYCKELORD: Varumärke, identitet, storytelling, Victoria´s secret, viktorianska eran SYFTE: Syftet med vår kandidatuppsats är att analysera storytellingens relevans i ett företagets varumärkesuppbyggande. Victoria´s secret är ett exempel på ett framgångsrikt företag som använder sig av intressant storytelling och vi vill därför belysa detta METOD: Uppsatsen är utformad som en kvalitativ undersökning och informationsbehovet täcks av primärdata. LÄS MER

  3. 3. Culture's Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in China and the U.S.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Chesley Norman; Charlotte Valind; Lisa Bustamante; [2007]
    Nyckelord :International Retailing; Determinants of Customer Satisfaction; Culture; United States; China; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Culture’s Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in the U.S. LÄS MER

  4. 4. The Levity of Homogenisation of Taste - A Critical Inquiry into the Standardisation Construct

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Grundberg; Andreas Malmgren; Cecilia Cassinger; [2003]
    Nyckelord :homogenisation; hegemonisation; taste; Theodore Levitt; perception; meaning; modernity; consumption; standardisation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : For decades, Theodore Levitt's notion of the homogenisation of consumer taste, as a consequence of globalisation, has been used in the marketing literature to legitimise standardisation as global strategy. Levitt's notion of homogenisation of taste refers to a worldwide desire for modern, low priced, world-standard and dependable products from the modern, and primarily western, world. LÄS MER

  5. 5. Myten om den kinesiska kvinnan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Karlsson; Mia Tamminen; Cecilia Cassinger; Emma Forssell; [2002]
    Nyckelord :kina; kvinnor; reklam; bildanalys; damtidningar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen belyser myter om kvinnlighet i kinesiska reklamannonser. De valda reklamannonserna riktar sig till kinesiska storstadskvinnor i de övre samhällsskikten, som har råd att konsumera de exklusiva damtidningar som studeras. Syftet är att undersöka hur öst och väst möts i reklamen. LÄS MER