Sökning: "Cecilia Hage"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Cecilia Hage.

  1. 1. Inkluderad med IF? : Vårdnadshavares upplevelse av sina barns förskoletid

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cecilia Hage; Yvonne Huth; [2023]
    Nyckelord :Förskola; inkludering; intellektuell funktionsnedsättning; utvecklingsstörning; vårdnadshavarperspektiv;

    Sammanfattning : Sverige uppmärksammas internationellt som ett föregångsland gällande förskola och inkludering då alla barn i Sverige har rätt till likvärdig utbildning i en ordinarie förskola. Förskolan är första steget i det svenska skolsystemet och då människans hjärna är som mest plastisk i förskoleåldern är en kvalitativ förskoleverksamhet av stor vikt för barnets utveckling. LÄS MER

  2. 2. Automatiserad annonsering på internet : Hur aktörer inom programmatic hanterar konsumentens integritet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM

    Författare :Cecilia Hage; Zoe Eklund; [2015]
    Nyckelord :transparens; integritet; marknadsföring; övervakning; övervakningssamhälle; automatisering; annonsering; individualisering;

    Sammanfattning : In this study, we examine how marketing actors using programmatic advertising manages consumer integrity. The context of our study is the possibilities current technology entails relative to the fact that people today live in a surveillance culture. LÄS MER

  3. 3. Samma arena? : en studie om hur genus konstrueras i musikterapeutledd musikundervisning för elever i grundsärskolans träningsinriktning

    Magister-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Cecilia Hage; [2015]
    Nyckelord :music; music education; music therapy; intellectual disabilities; mental retardation; school for learning disabilities; compulsory school for children with severe learning impairments; communication; gender; intersectionality; musik; musikundervisning; musikterapi; intellektuell funktionsnedsättning; utvecklingsstörning; grundsärskolor; grundsärskolans träningsinriktning; kommunikation; genus; kön; intersektionalitet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om/hur genusmönster produceras i det verbala språket inom musikundervisning, ledd av musikterapeut, i grundsärskolans träningsinriktning. Undersökningen utgår från forskningsfynd gällande pedagogers reproducerande av genusmönster inom området skola och förskola och ämnar undersöka de av dessa fynd som faller inom ramen för den verbala kommunikationen inom kontexten musikundervisning i grundsärskolans träningsinriktning. LÄS MER