Sökning: "Cecilia Kamf"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Cecilia Kamf.

  1. 1. ATT SPELA EN ROLL : Emergenta narrativ och immersion för rollspelande i World of Warcraft

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Cecilia Kamf; [2023]
    Nyckelord :World of Warcraft; rollspel; immersion; emergenta narrativ;

    Sammanfattning : Vilka medel använder sig spelarna av för att uppnå immersion, samt skapa emergenta narrativ när de rollspelar i World of Warcraft? 165 rollspelare i World of Warcraft svarade på en enkät med frågor som kretsade kring deras rollspelsvanor, samt vilka medel de använde för att rollspela och skapa immersion. Arbetet tar avstamp i Linderoths (2012) studie där han observerade en rollspelsguild i World of Warcraftunder tio månader, men utvecklar också studien vidare. LÄS MER

  2. 2. Gynnsamma arbetssätt för flerspråkiga elever med språkstörning : verktyg för speciallärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Cecilia Svensson; Hanna Kamf Hoppe; [2021]
    Nyckelord :Developmental Language Disorder DLD ; arbetssätt; flerspråkighet; speciallärare; språkstörning;

    Sammanfattning : Kamf Hoppe, Hanna & Svensson, Cecilia (2021). Gynnsamma arbetssätt för flerspråkiga elever med språkstörning - verktyg för speciallärare. Speciallärarprogrammet inriktning grav språkstörning, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet (MAU), 90 hp.  . LÄS MER

  3. 3. Konsten att vara : en enkätstudie om kvinnliga idrottslärares arbetssituation och varaktighet i yrket

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Cecilia Kamf; Erica Samuelsson; [2007]
    Nyckelord :Kvinnliga idrottslärare; Arbetssituation; Varaktighet inom yrket;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med undersökningen har varit att ta reda på vilka faktorer som kvinnliga lärare i idrott och hälsa, som har stannat kvar i sin profession i 20 år eller mer, upplever som betydelsefulla för sin arbetssituation och för varaktighet inom yrket. För att uppfylla vårt syfte har vi använt oss av följande frågeställningar: - Vilka yttre, arbetsrelaterade faktorer bidrar till att idrottslärarna stannar kvar i sitt yrke? - Vilka inre, personella faktorer bidrar till att idrottslärarna stannar kvar i sitt yrke? - Vilka faktorer lyfter de undersökta idrottslärarna själva fram som betydelsefulla för att de har stannat kvar i sitt yrke? Metod Vi har valt att arbeta med enkät som metod. LÄS MER