Sökning: "Cecilia Veronica"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden Cecilia Veronica.

  1. 11. Diversity marketing - ett komplement till marketing management?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Granat; Cecilia Törnell; Pia Albinsson; [2010]
    Nyckelord :diversity marketing; marketing management; kultur; förmedling av varumärke och standardisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Diversity markering ett komplement till marketing management? Nivå: Kandidatuppsats, Helsingborg maj 2009 Författare: Pia Albinsson, Emma Granat & Cecilia Törnell Handledare: Christer Eldh & Veronica Åberg Problematisering: Vi anser det viktigt att ifrågasätta diversity marketing och undersöka hur det verkligen fungerar i praktiken gentemot vad teorierna säger. Många företag som idag väljer att expandera globalt specificerar ofta sin personal till att klimatisera sig till endast en kultur och lära sig endast det specifika bemötandet. LÄS MER

  2. 12. Thank you for dining with us! En fallstudie av mystery dining på O`Learys

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Andersson; Cecilia Karlemark; Maria Anneli Theres Löhr; [2009]
    Nyckelord :kvalitet; servicekvalitet; kvalitetsarbete; o`learys; mystery dining; mystery shopping; utbildning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Thank you for dining with us! En fallstudier av mystery dining på O`Learys Författare: Maria Andersson, Cecilia Karlemark och Maria Löhr Handledare: Jörgen Eksell och Veronica Åberg Nyckelord: Kvalitet, servicekvalitet, kvalitetsarbete, O´Learys, mystery dining, mystery shopping, utbildning. Problem: Kvalitet i ett serviceföretag går endast att mäta i vissa avseenden. LÄS MER

  3. 13. En för alla, alla för en! - En studie om hur teamkänsla kan skapas och bevaras i hotellbranschen.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Andersson; Johanna Andersson; Cecilia Karlemark; [2009]
    Nyckelord :team; teamkänsla; hotellbranschen; företagskultur; kommunikation; konflikt och motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Författare: Johanna Andersson, Maria Andersson och Cecilia Karlemark Handledare: Erika Andersson Cederholm och Veronica Åberg Problem: Det finns flera faktorer som försvårar ledarens arbete med att skapa och bevara teamkänsla. Hotellbranschen präglas av krävande arbetsförhållanden, utgörs till stor del av extrapersonal och har relativt hög personalomsättning. LÄS MER

  4. 14. En morot för att motivera : En studie om belöningssystem inom säljbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Cecilia Tang; Veronica Ervenhag; [2009]
    Nyckelord :Belöningssystem; motivation; kollektiva och individuella belöningar; finansiella och icke-finansiella belöningar; säljbranschen.;

    Sammanfattning : Det mest använda sättet för att motivera sin personal till att göra ett bra arbete är att använda sig av ett belöningssystem. Meningen med att ha ett belöningssystem i företag är att uppmuntra de anställda till att prestera och utföra sina arbetsuppgifter något utöver de vanliga. LÄS MER

  5. 15. Webbaserat system för effektiv registrering och hantering av reklamationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Cecilia Christiansen; Veronica Sandin Värn; [2006]
    Nyckelord :Användbarhet; Usability Engineering; Användargränssnitt; PHP; SQL;

    Sammanfattning : Vitamex AB är en nordisk egenvårdskoncern med huvudkontor i Norrköping som tillverkar och säljer naturläkemedel och kosttillskott. Inom Vitamex Production AB finns ett reklamationssystem för interna och externa reklamationer som hanteras pappersvägen. För att underlätta hanteringen önskade man ett webbaserat behörighetsstyrt datasystem. LÄS MER