Sökning: "Cecilia Wendt"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Cecilia Wendt.

  1. 1. Promotionstrategier och varumärkeskapital: en jämförande studie av EMV och LMV

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Bernroth; Charlotta Wendt; [2004]
    Nyckelord :Egna varumärken; leverantörsvarumärken; varumärkeskapital; promotionstrategier; EMV; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att beskriva hur dagligvaruhandelns återförsäljare och leverantörer använder sig av annonsering för att bygga varumärkeskapital och jämföra dem. Detta syfte uppnås genom att besvara de frågeställningar vi presenterat under frågeställningar. LÄS MER

  2. 2. Hundmat - En segmentering av svenska hundägare: vad motiverar hundägarens val av hundfoder?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Wendt; Cecilia Bernroth; Stefan Dahlin; [2004]
    Nyckelord :segmentering; hundfoder; hundägare; roller; referensgrupper; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Seminariedatum: 2004-01-15 Ämne/kur's: FEK 581 Kandidatseminarium, 10 poäng Författare: Cecilia Bernroth, Stefan Dahlin och Charlotta Wendt Handledare: Roland Knutsson Fem nyckelord: segmentering, hundfoder, hundägare, roller, referensgrupper Syfte: Vårt syfte med den här uppsatsen var att undersöka, genom en mindre kvalitativ studie, om det går att placera svenska hundägare i segment baserade på psykografiska variabler och i så fall vilka de är. Vidare är frågan om det går att ytterligare definiera segmenten utifrån specifika köpbeteenden. LÄS MER