Sökning: "Cederlund Linnéa"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Cederlund Linnéa.

  1. 1. "Åh, har pappa flätat?" : Förskollärares erfarenheter av att motverka missgynnande könsnormer utifrån normkritisk pedagogik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Linnéa Holmgren; Elina Cederlund; [2023]
    Nyckelord :Normkritisk pedagogik; normer; könsnormer; makt; jämställdhetsarbete; likvärdighet; förskola.;

    Sammanfattning : Utifrån ett normkritiskt ramverk med fokus på rådande könsnormer bidrar föreliggande studie med kunskap om förskollärares erfarenheter av att upptäcka och motverka missgynnande könsnormer i förskolan. Arbetet synliggör även utmaningar som förskollärare upplever i arbetet med normkritisk pedagogik. LÄS MER

  2. 2. Debiasing for everyone: Testing an educational intervention to reduce causal illusions in rural Kenya

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Linnea Cederlund; Henrik Josander; [2017]
    Nyckelord :illusion of causality; bias; debias; intervention; contingency judgment task; basic scientific thinking; Kenya; Social Sciences;

    Sammanfattning : It has been argued that cognitive biases are the source of a range of problems in modern society, from stereotype formation to belief in pseudoscience. One of those biases causes people to perceive causal relationships between unrelated events and is known as illusion of causality. LÄS MER

  3. 3. CSR-kommunikation i jakten på legitimitet : En jämförande studie av CSR-kommunikation i snabbmats- och kollektivtrafikbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Cederlund Linnéa; [2015]
    Nyckelord :Legitimitet; CSR; hållbarhet; kommunikationsstrategier; sociala medier; CSR-kommunikation; McDonald’s; SJ;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine CSR communicationoriginating from two very different sectors – the fast-foodsector and the public-transport sector. This is done through amixed-methods approach combining a qualitative andquantitative research design. The study is based on contentthat was published during 2014 on Facebook andTwitter. LÄS MER