Sökning: "Celepli"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Celepli.
1. Digitala verktyg som medierande artefakter i förskolan : En studie om hur sex förskollärare beskriver användningen av digitala verktyg i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study aims at investigating how preschool teachers view their digital competence and how they describe the use of digital tools in early childhood education. To investigate this, data has been collected using qualitative interviews, which later on have been analyzed with the analysis method Grounded Theory. LÄS MER
2. Irrationellt beteende på Stockholmsbörsen : En studie om alfabetiskt bias
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I allmänhet anges merparten av aktielistor i alfabetisk ordning. Tidigare studier har visat att investerare tenderar att handla aktier som hamnar tidigt i aktielistan mer frekvent än aktie som förekommer sent i aktielistan. LÄS MER
3. Är först alltid bäst? : En studie om alfabetisk bias
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Today it is common for shares to be listed in alphabetical order in newspapers, indexes, databases, watch lists and statements. Investors often face a search problem because of the thousands of available shares. It causes investors to make use of a ready-made stock list to make a financial decision. LÄS MER
4. Avstängda barn : En tolkande fenomenologisk studie om förskolechefers uppfattningar och erfarenheter om avstängning av barn i förskola
Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie var att ta reda på förskolechefers uppfattningar och erfarenheter om barn som stängs av i förskola pga. obetald barnomsorgsavgift. Kvalitativa intervjuer har genomförts med åtta förskolechefer och resultatet har analyserats med IPA, där tre huvudteman har tolkats fram. LÄS MER
5. Avstängda barn : En tolkande fenomenologisk studie om förskolechefers uppfattningar och erfarenheter om avstängning av barn i förskola
Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie var att ta reda på förskolechefers uppfattningar och erfarenheter om barn som stängs av i förskola pga. obetald barnomsorgsavgift. Kvalitativa intervjuer har genomförts med åtta förskolechefer och resultatet har analyserats med IPA, där tre huvudteman har tolkats fram. LÄS MER