Sökning: "Change in the economic behavior of the consumers"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Change in the economic behavior of the consumers.
1. Mer oaktsam än grovt oaktsam? Om begreppet särskilt klandervärt vid obehöriga transaktioner enligt betaltjänstlagen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The Swedish Payment Services Act regulates the division of responsibility between the payment service provider and the consumer in case of fraud that has resulted in an unauthorized transaction. The paper examines the two most important degrees of negligence, which are found in the 5 a chapter, section 3 of the act, and compares them. LÄS MER
2. Hard to reach energy consumers in Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The transition towards a sustainable and low-carbon future requires significant changes in energy behaviour among energy consumers. However, the question remains about how, by whom, and what changes are necessary to achieve this transition. LÄS MER
3. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER
4. Why rent if you can buy? : Exploring Drivers of Collaborative Consumption and Communication Strategies for Consumer Behavior Change
Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Collaborative Consumption is an economic model wherein consumers gain access to goods without acquiring ownership, for example through sharing, trading, swapping, or renting (Belk, 2014). This approach is often viewed as a means to enhance resource efficiency and transform the economy in a sustainable way (Botsman, 2013). LÄS MER
5. Nudging inom livsmedelsbutiker : En studie om huruvida konsumenter i Sverige och England påverkas av nudging
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Nudging syftar till vilken aspekt som helst av valarkitektur som förändrar människors beteende på ett positivt vis utan att förbjuda några alternativ eller väsentligt ändra deras ekonomiska incitament. Marknadsföringsstrategin har blivit allt vanligare de senaste åren och förekommer bland företag men även samhället i stort. LÄS MER