Sökning: "Character animation"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden Character animation.

  1. 1. Ready? Fight! How Guilty Gear -Strive-‘s approach to fighting game animations lend themselves to character appeal.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Fabian Larsson; Gustav Strömbom; [2023]
    Nyckelord :Analysis; animation; fighting game; frames; game feel; visual effects;

    Sammanfattning : This paper’s goal was to understand how the fighting game animations in the video game Guilty Gear -Strive- lent themselves to their characters appeal, by looking how the animations are built up to be a good quality for a more interesting character based on the character background. The paper aids to help designers find relevant information for the creation of animations for a greater player enjoyment of its characters in a fighting game. LÄS MER

  2. 2. Particle-Oriented Bounding Box Skeletal Animation in real-time applications

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Simon Strand; Karlos Napa Häger; [2023]
    Nyckelord :Skeletal Animation; Particle; Velocity; Collision;

    Sammanfattning : Background. Skeletal animation is a technique used for displaying animated movement that uses bones in a hierarchy to get a structure; these bones are transformed based on their parent bones. Vertices in a mesh are connected to one or more bones with a weight, and the vertices will move based on the bone transformation, creating an animation. LÄS MER

  3. 3. Varför Ava-tar de på allt? : En kvalitativ analys av hur visualiseringen av händers interaktion påverkar hur åskådare upplever världen i filmen Avatar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Cassandra Campbell; [2023]
    Nyckelord :Avatar; phenomenology; film phenomenology; perception; hands; cognition; narrative; narrative functions; embodiment; embody; immersion; science fiction; interaction; tactile; haptic; sensory; eye-hand-coordination; visual communication; communication; film; Avatar; fenomenologi; filmfenomenologi; perception; händer; hand; kognition; narrativ; narrativa funktioner; inlevelse; förkroppsligande; science fiction; interaktion; interaktionsdesign; taktil; haptik; öga-hand-koordination; sensorisk; upplevelse; visuell kommunikation; kommunikation; film; filmberättande; vargar; varg; teater; Naturskyddsföreningen; animation; rörlig bild; naturpolitik; narrativ; berättande; kommunikation; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fenomenologisk studie som utreder hur visualiseringen av händer påverkar hur filmbetraktare upplever världen i filmen Avatar.  Analysen utreder tre scener från Avatar, som visar händer som interagerar med föremål som är okända för både filmkaraktärens och betraktarens del. LÄS MER

  4. 4. Hur kan personlighet förmedlas hos icke-levande objekt genom 3D-animation?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Andreas Kumpulainen; [2022]
    Nyckelord :Personalities; Animation; The Big Five; Maya; 3D; Short-film; Illusion of Life; Gaming industry; Film industry; Personligheter; Animation; The Big Five; Maya; 3D; Kortfilm; Illusion of Life; Spelbranschen; Filmbranschen;

    Sammanfattning : I denna studie kommer jag gå igenom hur man kan gå till väga för att förmedla personlighet till icke-levande objekt genom 3D-animation. Syftet med studien är att få en bättre förståelse för animation, samt hur man kan få icke-levande objekt att kännas mer levande genom att ge dem personlighet som förmedlas genom 3D-animation. LÄS MER

  5. 5. Creating a model for the process of designing a character that the player may form an attachment to

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Ivan Kholod; Teemu Laiho; [2022]
    Nyckelord :Computer games; virtual pet; emotional attachment; 2D animation; 3D animation; character development;

    Sammanfattning : Forming attachments to other creatures and things is not a phenomenon that is contingent on the entity existing in the real world. It’s a common thing in video games that the player grows attached to certain characters in some way, and it can sometimes even be a driving factor for a game’s gameplay. LÄS MER