Sökning: "Charlott Brand"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Charlott Brand.

  1. 1. Cause related Marketing - en jämförelse mellan brand-cause fit och consumer-cause fit i reklamkampanjer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Grimshorn; Ann-Charlott Jurlander; Aleksander Saga; [2013]
    Nyckelord :CSR; CrM; consumer-cause fit; brand-cause fit; konsumentbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka studenters attityder till CrM samt se om det finns skillnader i studenters attityder gentemot CrM med brand-cause fit och CrM med consumer-cause fit och med studien ämnade vi bidra till existerande teori och forskning om CrM. Studiens empiri utgörs av insamlad data från 236 stycken pappersenkäter som besvarades av kaffedrickande och margarinätande studenter på Ekonomihögskolan i Lund samt Lunds Tekniska Högskola. LÄS MER