Sökning: "Charlotta Adelaide"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Charlotta Adelaide.

  1. 1. Att gå i gästen skor - en studie om hur hotellföretag arbetar med att möta gästernas kvalitetskrav

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotta Adelaide; Anna Malinowski; Karima Kraitiss; [2010]
    Nyckelord :service delight; exceptionell service; servicekvalitet; differentiering; service-minded; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag ser många företag sig som tjänsteproducenter och det är inte många som endast säljer produkter och varor. Traditionella varuproducenter använder sig av tjänster för att kunna marknadsföra sina varor och för att konkurrera på marknaden. Detta gör att hotell måste differentiera sig genom något mer än sin kärnprodukt. LÄS MER

  2. 2. Standardisering = Servicekvalitet? En studie om kvalitetsarbetet i en medlemsorganisation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristin Lagerström; Cecilia Malmkvist; Charlotta Adelaïde; [2009]
    Nyckelord :franchise; internationalisering; kundanpassning; lokalanpassning; medlemsorganisation; servicekvalitet; standardisering; styrmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven i syfte att undersöka vilka aspekter av service som kan standardiseras i avsikt att öka servicekvalitet. Detta anser vi vara intressant då det idag pågår en debatt om servicekvalitet och dess betydelse, då konkurrensen ökat på den internationella marknaden. LÄS MER