Sökning: "Charlotta Samsson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Charlotta Samsson.

  1. 1. "How to use country-of-origin as a potential success factor when strengthen a brand on a foreign market" -a case study of Swedish high-quality design brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Samsson; Madeleine Larsson; Emilie De Craene Johansson; [2010]
    Nyckelord :country-of-origin; country image; brand identity; brand associations and internationalisation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: “How to use country-of-origin as a potential success factor when strengthen a brand on a foreign market” -a case study of Swedish high-quality design brands Date of the seminar: 2010-06-03 Course: BUSM08. Degree Project in International Marketing and Brand Management Authors: Emilie de Craene, Madeleine Larsson and Charlotta Samsson Advisor: Ulf Elg Keywords: country-of-origin, country image, brand identity, brand associations and internationalisation. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av primärvård - en realitet till följd av vårdvalsinförandet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Nyquist; Emilie De Craene Johansson; Charlotta Samsson; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; konkurrens; primärvård; vårdvalsimplementering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi vill med vår uppsats studera hur införandet av vårdval påverkar marknadsföringen inom primärvården för både landstingen och de enskilda vårdenheterna. Våra resultat pekar på att landstingen kan ses som informationsspridare, medan de enskilda vårdenheterna nu måste börja marknadsföra sig för att bli ett attraktivt alternativ på marknaden. LÄS MER