Sökning: "Charlotte Green"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Charlotte Green.

  1. 1. Mental Health Matters: An Analysis of the European Union Discourse on Mental Health Since 2005

    Master-uppsats, Lunds universitet/Europastudier

    Författare :Charlotte Couque; [2022]
    Nyckelord :discourse analysis; mental health; positive mental health; human rights; European Commission; European Union; European studies; Law and Political Science; Social Sciences; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : In recent decades, the need to tackle mental health issues and promote mental well-being has been increasingly put in the socio-political spotlight. As a first step towards creating a European strategy on mental health, the European Commission published the Green Paper, Improving the mental health of the population: Towards a strategy on mental health for the European Union in 2005. LÄS MER

  2. 2. Cosmetics gone green : A quantitative experimental study on green promotional cues and consumers’ purchase intention

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Therese Genovese; Charlotte Green; [2021]
    Nyckelord :green promotion; intrinsic cues; extrinsic cues; theory of planned behavior; ingredients; formula; packaging; brand; green cosmetic products; consumer behavior; purchase intention;

    Sammanfattning : In the context of the world's increasing environmental challenges and the rise of green consumerism, promoting sustainable consumer behavior is more important than ever. This study aims at extending the understanding of consumers' purchase  intention of  environmentally friendly cosmetic products. LÄS MER

  3. 3. Kan man ersätta 55 hektar frilandsodling med 1 hektar inomhusodling? : och hur skulle en sådan framtida odlingshubb implementeras?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Charlotte Samuelsson; Pauline Wengelin; [2021]
    Nyckelord :storskalig vertikal inomhusodling; vertikal odling; takväxthus; odlingsbarhet; odlingshubb; odlingssystem; klimatpositiv stadsdel; CEA; large-scale vertical indoor farming; vertical farming; green hub; cultivation system; cultivation hub; rooftop greenhouse; cultivability; climate positive town district; CEA;

    Sammanfattning : Bygg- och projektutvecklingsföretaget Skanska utvecklar en ny stadsdel i nordöstra Helsingborg, Ljusekulla, där bostäder, skola, butiker och andra samhällsnyttiga byggnader planeras byggas. Visionen är att skapa en klimatpositiv stadsdel som är hållbar både socialt och miljömässigt och där odlingsbarheten bibehålls. LÄS MER

  4. 4. Brandrisker med hållbara byggnader - en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Charlotte Ekdahl; [2021]
    Nyckelord :Hållbart byggande; hållbarhet; miljöpolitik; miljöcertifiering; livscykelanalys; brandrisk; solceller; energilagring; solcellsanläggning; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The purpose of the report is to describe the development of green and environmentally friendly building solutions, and the awareness of fire safety when new materials and systems are chosen to make the buildings sustainable. The paper describes methods of certifying sustainable buildings and discusses fire safety in green building solutions rewarded in certifications. LÄS MER

  5. 5. Vegan eller växtbaserad : produktkommunikationens betydelse för konsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Green; [2020]
    Nyckelord :Product communication; vegan; plant-based; animal consumption; consumer behavior; consumption patterns; behavior change; sustainable consumption; online asynchronous focus group; Theory of planned behavior; Produktkommunikation; vegan; växtbaserad; animaliekonsumtion; konsumentbeteende; konsumtionsmönster; beteendeförändring; hållbar konsumtion; asynkron online-fokusgrupp; Theory of planned behavior;

    Sammanfattning : Konsumtion av animaliska livsmedel är ett område som får allt mer fokus och utrymme i media och samhällsdebatt på grund av dess negativa miljöpåverkan. Med utgångspunkt i marknadsföringens potential att påverka konsumenters dagliga livsmedelsval är uppsatsens syfte att utforska attityder och associationer kring begrepp som vanligen används inom produktkommunikation för växtbaserade produkter. LÄS MER