Sökning: "Charlotte Martin"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Charlotte Martin.

  1. 1. Att trilla av pinn. Ett hållbart grönt Göteborg, med hjälp av en alternativ begravningsmetod

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Martin Dahlbom; Moa Grundel; [2018-06-27]
    Nyckelord :“Grön stadsplanering”; “Träd”; “Biologisk mångfald”; “Minnesskog”; ;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur metoden med minnesträd som en alternativ begravningsmetod och en möjlig ny grön yta skulle fungera i Göteborg. Metoden går ut på att askan efter en kremerad människa begravs tillsammans med ett trädskott. Trädet som växer upp får därmed samma funktion som en gravsten. LÄS MER

  2. 2. The Evolving Role of E-commerce in Retail -Effects on Brand and Customer Relationships

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Eriksson; Martin Tenfält; [2015-06-22]
    Nyckelord :Retail; E-commerce; Brand building; Customer relationship; Loyalty; Integration; Relevance;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Moell; Petra Charlotte Rebecka Görman; Alexander Martin Alm; [2015]
    Nyckelord :Private Labels; Brands; Vertical integration; Transaction cost theory; Resource-based view; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Datum för seminarie: Kurs: Författare: Handledare: Nyckelord: Forskningsfråga: Metod: Teoretisk referensram: Empiri: Resultat: Abstrakt “Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration” - En fallstudie av beslutsprocessen inom ICA. 2015- 01-16 FEKH19, Kandidatarbete, 15 högskolepoäng Alexander Alm, Petra Görman, Maximilian Moëll Niklas Hallberg Egna märkesvaror (EMV), leverantörsmärkta varor LMV, vertikal integration, transaktionskostnadsteorin (TCE), resursbaserad teori (RBV). LÄS MER

  4. 4. Att kunna tänka på utsidan av inkorgen

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Camilla Martin och Charlotte Gyllenhammar; [2010]
    Nyckelord :emotions; organizational culture; e- mail; non-verbal text based communication; personality;

    Sammanfattning : E-mail is a non-verbal text based communication tool that today is used widely in organizations and perhaps because of its familiarity seen as just a tool with no complications. Can other ingredients affect the communication except the obvious missing non-verbal cues? The main purpose of this thesis was to examine how leaders experience their communication between the different public administrations, but also to see if the text based communication, in particular e-mail, and was affected by organizational culture and emotions. LÄS MER

  5. 5. Kritiska faktorer i förvärvsförloppet vid företagsuppköp - En fallstudie av OEM International AB:s uppköp av Telfa AB

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Sagnert; Charlotte Hult; [2006]
    Nyckelord :företagsförvärv; uppköp; integrationsprocess; kritiska faktorer; kultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att identifiera vilka kritiska faktorer som bidrar till framgång i integrationen av en organisation i ett förvärvsförlopp, då ett litet ägarlett företag blir uppköpt av en börsnoterad koncern. Med utgångspunkt i en hermeneutisk kunskapssyn har vi använt oss av en kvalitativ forskningsdesign och fallstudie som forskningsstrategi. LÄS MER