Sökning: "Charlotte Norman"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Charlotte Norman.

  1. 6. Morgondagens varumärkesmanifest - varumärkesstrategier för ett ökat värdeskapande

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Bosson; Caroline Norman; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; värdeskapande faktorer; strategiskt konkurrensmedel; Blue Ocean Strategy; framtidsplanering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att kartlägga vilka värdeskapande faktorer som i högre grad kan utveckla varumärket till ett strategiskt konkurrensmedel. Genom intervjuer med experter inom varumärkesområdet kom skribenterna fram till att vad som i den traditionella varumärkesteorin anses vara viktigt för att utveckla varumärket som ett strategiskt konkurrensmedel i relativt omfattande utsträckning har omprövats. LÄS MER

  2. 7. Hur kvinnor med bröstcancer skattar sitt optimistiska och pessimistiska personlighetsdrag före och efter strålbehandling - en studie om stabilitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskap och sociologi

    Författare :Charlotte Färlin; Maria Norman; [2008]
    Nyckelord :breast cancer; optimism; trait; pessimism; stability; bröstcancer; optimism; personlighetsdrag; pessimism; stabilitet;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det optimistiska/pessimistiska personlighetsdraget hos kvinnor med bröstcancer förändras av att genomgå en strålbehandlingsserie. Studien hade en jämförande design och urvalet var ett bekvämlighetsurval. LÄS MER

  3. 8. Culture's Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in China and the U.S.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Chesley Norman; Charlotte Valind; Lisa Bustamante; [2007]
    Nyckelord :International Retailing; Determinants of Customer Satisfaction; Culture; United States; China; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Culture’s Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in the U.S. LÄS MER