Sökning: "Charlotte Sandberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Charlotte Sandberg.

  1. 1. Hälsofrämjande ledarskap inom hemtjänsten : - ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Ann-Charlotte Sandberg; Jessica Österberg; [2017]
    Nyckelord :arbetsmiljö; fokusgrupper; hemtjänst; hälsofrämjande ledarskap; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Personal som arbetar inom hemtjänsten har ett viktigt arbete. Men det är också ett arbete som innebär utmaningar på olika sätt. Därför är det viktigt att arbeta med ett hälsofrämjande ledarskap så att det blir hållbart i längden att arbeta i detta yrke. LÄS MER

  2. 2. Att leva med fibromyalgi : En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Medicin- och vårdvetenskap

    Författare :Charlotte Sandberg; Jenny Söderlind; [2017]
    Nyckelord :Fibromyalgia; experience; daily life; Fibromyalgi; Upplevelse; dagliga livet;

    Sammanfattning : Background: About 2 percent of people in the world suffers from Fibromyalgia, out of them about 80 percent are women. Common symptoms are pain over a long period of time. Why this illness occurs is still unknown. Other characteristic features of this illness is fatigue, soreness and cognitive problems, such as forgetfulness. LÄS MER

  3. 3. Corporate Branding vid förvärv - en fallstudie av Matex/Willys i Lund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonja Ingrid Désirée Sandberg; Charlotte Edsgren; Andrea Borojevic; [2004]
    Nyckelord :Corporate Branding; Brand Building Program; Korporativt varumärke; Företagets identitet; Dagligvarubranschen i Sverige; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka och analysera hur en koncern via Corporate Branding integrerar och implementerar ett redan existerande koncept i ett förvärvat företag/kedja. Då Corporate Branding handlar om att bygga upp, förstärka och förmedla ett affärskoncept till både interna och externa intressenter, har vi, för att ge en heltäckande bild av processen, valt att undersöka och analysera båda dessa aspekter. LÄS MER