Sökning: "Charter holiday"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Charter holiday.
1. Resebyråer och researrangörers marknadsföring av krisdrabbade destinationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Crises are becoming increasingly common in the world and the tourism industry is undoubtedly one of the most vulnerable industries of this. When a destination is hit by a crisis, the destination's image and attractiveness are damaged. A weak, unattractive or negative image of a destination is very detrimental to the development of tourism. LÄS MER
2. Träning, svett och solsken : en studie om resenärens motiv till att välja en träningsresa
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : A new type of chartered holiday, fitness holiday, has evolved during the last years and has also been mentioned in different media channels. Despite this, fitness holiday is a relatively new and unexplored phenomenon, which caught our interest to further explore this. The desire to travel on a holiday of this type has also increased. LÄS MER
3. Rätten till årlig betald semester vid frånvaro på grund av sjukdom - en rättighet som erkänns i Sverige?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Det övergripande syftet med denna uppsats är att redogöra för den svenska rättens överensstämmelse med EU-rätten avseende sjukfrånvarande arbetstagares rätt till årlig betald semester. En av arbetstagarnas grundläggande sociala rättigheter är nämligen rätten till årlig betald semester som slås fast i rättsakter som härrör från FN, ILO, Europarådet och EU. LÄS MER
4. Charterbranschens undergång? : En studie om lojalitet i resebranschen?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Nyckelord: Charterbranschen, Lojalitet, Involvering, Interaktion, Relationsmarknadsföring, Kommunikation, Bakgrund: Kundernas förändrade efterfrågan har tillsammans med den ökade konkurrensen från Internetbaserade bolag gjort det allt svårare för traditionella charterbolag att överleva på marknaden. Problemformulering: Vilka faktorer ger kunden incitament att förbli lojala gentemot charterbolagen Syfte: Syftet är att genom en kvalitativ ansats analysera och utvärdera charterbolagens förutsättningar för att skapa lojala kunder. LÄS MER