Sökning: "Charterbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Charterbranschen.

  1. 1. Ansvar och kompensation -Vad tycker charterresenärerna? -En studie av vilka komponenter i en charterresa som är viktiga för resenärer med fokus på ansvar och kompensation vid kundmissnöje.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Thorén; Magdalena Hjalmarsson; Malin Renström; [2011]
    Nyckelord :kompensation; charterarrangör; charterresenär; service recovery; zone of tolerans; the gap model; missnöje; kundnöjdhet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Frågeställning: - Vilka av en charterresas komponenter anser resenärer vara viktiga respektive mindre viktiga att charterarrangörer tar ansvar och kompenserar för vid missnöje hos kunden för att skapa en nöjd kund? Syfte och bidrag: Syftet med denna kandidatuppsats är att analysera vilka komponenter i en charterresa som resenärer anser vara viktiga respektive mindre viktiga, med fokus på ansvar och kompensation vid kundens missnöje. Detta ämne är relativt outforskat ur ett kundperspektiv och vi kan bidra med en ökad förståelse hos charterarrangörer och andra tjänsteverksamheter hur deras kunder resonerar kring ansvar och kompensation vid missnöje. LÄS MER

  2. 2. Miljöinriktad CSR i charterbranschen : En hållbarhetsfråga

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Jokinen; Helga Ternby; [2010]
    Nyckelord :CSR; environment-oriented CSR; sustainability; corporate objectives; profitability; CSR; miljöinriktad CSR; hållbarhet; målsättning; lönsamhet;

    Sammanfattning : Trots en låg efterfrågan och ett svagt intresse för miljövänligt resande bland konsumenterna arbetar charterföretagen målmedvetet med miljöförbättringar såväl under flygningen som på destinationen med boende, service och transfer. Denna studie granskar vad charterbolagen ämnar uppnå med sitt miljöinriktade CSR-arbete. LÄS MER

  3. 3. Kunden arbetar för sitt eget bästa! : En studie om kundmedverkan inom charterbranschen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johanna Augustesen; Annica Gunnarsson; Katrin Olsson; [2010]
    Nyckelord :kundmedverkan; researrangörer; resebranschen; charterresa; upplevelser; kundrelationer; all-inclusive;

    Sammanfattning : Den moderna resenären har allt mer ansvar i köpprocessen utav sin resa, förr låg det hos researrangören att förse kunderna med information och sköta bokningen, något som kunderna idag kan göra själva genom Internet. Många kunder väljer charter då det är ett bekvämt sätt att resa, researrangören agerar försäkran om ett professionellt bemötande samt att personal finns vid deras sida. LÄS MER

  4. 4. Uppfattningar om trender inom charterbranschen : - vart är utvecklingen på väg?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Magnus Lindell; Jonas Skogsberg; [2010]
    Nyckelord :trend; charter companies; market; marketing; consumers; destinations; resorts; travel directory; Internet; development; future; trend; charterbolag; marknad; marknadsföring; konsument; destination; resmål; resekatalog; internet; utveckling; framtid;

    Sammanfattning : Aim: By studying the evolution of the market for package holidays over time we hope to get an understanding of the trends that have characterized the market. By doing so, we can get an idea of where the market is moving towards the future. LÄS MER

  5. 5. Charterbranschens undergång? : En studie om lojalitet i resebranschen?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Strömberg; Patricia Gomez; [2009]
    Nyckelord :Charter industry; Loyalty; Involvement; Interaction; Relationship Marketing; Communication; Charterbranschen; Lojalitet; Involvering; Interaktion; Relationsmarknadsföring; Kommunikation;

    Sammanfattning : Nyckelord: Charterbranschen, Lojalitet, Involvering, Interaktion, Relationsmarknadsföring, Kommunikation, Bakgrund: Kundernas förändrade efterfrågan har tillsammans med den ökade konkurrensen från Internetbaserade bolag gjort det allt svårare för traditionella charterbolag att överleva på marknaden.   Problemformulering: Vilka faktorer ger kunden incitament att förbli lojala gentemot charterbolagen Syfte: Syftet är att genom en kvalitativ ansats analysera och utvärdera charterbolagens förutsättningar för att skapa lojala kunder. LÄS MER