Sökning: "Chatbot"

Visar resultat 26 - 30 av 219 uppsatser innehållade ordet Chatbot.

  1. 26. ChatGPT in English Class : Perspectives of students and teachers from Swedish Upper Secondary schools

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Yuchen Zeng; Tanzima Mahmud; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Artificial Intelligence AI ; English language teaching ELT ; Upper-secondary students.;

    Sammanfattning : Studien utforskade användningen av den Artificiell Intelligens chatbot, ChatGPT, i undervisningen av engelska (ELT) och hur elever och lärare på svenska gymnasieskolor uppfattade användningen av ChatGPT i engelskundervisningen. Studien har samlat båda kvantitativa data från 63 gymnasieelever genom en online-enkät och kvalitativa data från intervjuer med två engelsklärare på gymnasienivå. LÄS MER

  2. 27. Chatbot i högre utbildning : : En tvärsnittsstudie för att undersöka studenters inställningtill att använda chatbottar i utbildningssyfte

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Emma Olsson; Jamie Svanberg; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; student attitudes; higher education; TAM; Crosssectional study; Chatbot; studentattityder; högre utbildning; TAM; tvärsnittsstudie;

    Sammanfattning : Chatbot is a digital tool that, via AI technology, makescommunication between humans and technology possible.Chatbots are commonly used as, for example, digitalcustomer service assistance, but have recently also madeinroads into the education sector. LÄS MER

  3. 28. 'It makes things up like crazy!' : Swedish school librarians' perceptions on ChatGPT

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Emma Ingrid Cecilia Brinkåker Pantzar; [2023]
    Nyckelord :School library; school librarians; ChatGPT; AI technologies for information seeking; natural language AI; media and information literacy; infrastructural meaning-making; algorithmic imaginary; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of my thesis is to provide research-based insight into AI technologies for information seeking’s place in future school library operations. To achieve this aim, I am looking at Swedish school librarians’ perceptions and views on AI technologies for information seeking, especially in connection with their work on media and information literacy. LÄS MER

  4. 29. "Då får man ju känslan, de här vill inte ha kontakt med sina kunder” - En kvalitativ studie om chatbotar som formar dagens servicemöten och kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ahlgren; Julia Hjortshagen; [2023]
    Nyckelord :AI; chatbot; kundservice; kundrelationer; lojalitet; tillit; tillit till digitala verktyg; värdesamskapande; värdesamförstörande; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 30. "Vi måste förstå det här utifrån ett HR-perspektiv, annars är vi rökta" : En kvalitativ studie om möjligheter och utmaningar med ChatGPT i HR-funktionen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Elin Friman; Ellen Plym; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Technology; E-HRM; Chatbot; The future of HR; Technology acceptance; ChatGPT; Teknologi; E-HRM; Chatbot; HR-funktionens framtid; Teknologisk acceptans;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to identify HR employees´ attitude towards usingChatGPT as a support tool in work.Method: This study is addresses on the phenomenon ChatGPT in the HR function. The studyis based on an empirical phenomenon which determined an inductive research approach witha qualitative research strategy. LÄS MER