Sökning: "Chatbot"

Visar resultat 36 - 40 av 219 uppsatser innehållade ordet Chatbot.

  1. 36. Meny-baserad chatbot för kompletterande hjälp inom programmeringskurser i högre utbildning : En utforskande studie

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patrik Larsson; Samuel Ribaric; [2023]
    Nyckelord :Menu-based Chatbot; Menu-based chatbot as Assistant; Chatbot for Programming; Chatbots in Education; Meny-baserad Chatbot; Programmeringskurser; Högre Utbildning;

    Sammanfattning : En civilingenjör som utbildas idag förväntas ofta att lära sig programmering och för att klara en civilingenjörsutbildning krävs att man ska kunna programmera på många olika nivåer. I samband med den växande populariteten av chatbotar inom utbildning och bland företag så finns det skäl att undersöka hur en chatbot hade kunnat assistera studenter som läser programmeringskurser. LÄS MER

  2. 37. Utilizing GPT for Interactive Dialogue-based Learning Scenarios : A Comparative Analysis with Rasa

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valdimar Björnsson; [2023]
    Nyckelord :Generative Pretrained Transformer; Rasa; Interactive Tutoring Systems; Conversational AI; Education Technology; Generativ förtränad transformator; Rasa; interaktiva handledningssystem; Conversational AI; Education Technology;

    Sammanfattning : This thesis explores the use of advanced language models, specifically OpenAI’s Generative Pretrained Transformer (GPT), in the context of interactive tutoring systems built within a Unity-based game environment. The central problem addressed is whether the recent advancements in large language models make them feasible and useful to function as tutors specifically in providing meaningful, engaging, and educationally rich user interactions on a dialogue based learning platform developed by Fictive Reality. LÄS MER

  3. 38. AI-BASED CHATBOTS ATTRIBUTES EMPLOYING NATURAL LANGUAGE PROCESSING, CONTRIBUTING TO CUSTOMER SATISFACTION : A Quantitative Study on investigating the effect of AI Chatbots attributes with NLP on Customer Satisfaction in E-commerce.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Helja Bordbar; Aya Almoghrabi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper performed a study to discover the effect of AI-based chatbots employing Natural Language Processing (NLP) on customer satisfaction within E-commerce. Our research has employed a quantitative research approach, utilizing surveys to gather data on interactions with AI chatbots and how it affects satisfaction levels. LÄS MER

  4. 39. Automatisk profilgenerering med ChatGPT

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Victor Lundqvist; Tomas Hedman; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; user onboarding; NLP; profiloptimering; AI-chattbot; textsammanfattning;

    Sammanfattning : Studien genomfördes med syfte att undersöka användandet av en AI-chatbott för att underlätta registreringen i en social mediaapplikation som ska kunna användas som en resurspool för doktorander och forskare. Studien undersöker hur vi kan förenkla en user onboarding process med hjälp av ChatGPT, detta för att minska belastningen för nya användare och bidra till en väl formulerad användarprofil. LÄS MER

  5. 40. The Chatbot Effect - An exploratory study investigating how students interpret and adopt chatbots in higher education

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Lova Karlberg; Pauline Hansson Myrefelt; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Technological Frames of Reference TFR ; Chatbot; Higher Education; Students;

    Sammanfattning : Chatbots have emerged as a promising technology in various contexts, including education. The year 2022 brought chatbots into the mainstream when OpenAI released the chatbot ChatGPT, which students have rapidly adopted. LÄS MER