Sökning: "Chau"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade ordet Chau.
1. Skildring av muslimer i svenska debattartiklar : En analys av social kategorisering, jämförelse och islamofobi
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Hur påverkas konsumentens köpbeteende av rabattkoder från influencers? : En kvantitativ studie om hur konsumenters köpbeteende påverkas av betalda produktrekommendationer tillsammans med rabattkoder från modeinfluencers.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Studien syftar till att med hjälp av en kvantitativ undersökning förstå konsumenters köpbeteende när de möter betalda produktrekommendationer tillsammans med rabattkoder från modeinfluencers. Metoden som använts i studien var en kvantitativ studie där empirin samlades in genom en digital enkätundersökning. LÄS MER
3. Skuldsättningsgrad och kapitalstrukturens inverkan på företag
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Relationen mellan kapitalstruktur och skuldsättningsgrad har undersökts i flera år och många teorier utvecklades för att kunna studera ämnet närmare. Studien tar därmed hänsyn till vilket inflytande kapitalstrukturen har på företag i fastighetsbranschen och tillverkning & industribranschen. LÄS MER
4. Managing Stakeholders’ Expectations of CSR : A qualitative interview study of Allsvenskan
Master-uppsats,Sammanfattning : Abstract Background: The increasing professionalization of sports clubs has led to a shift in their objectives to include social responsibility in addition to sporting success. The change is due to the demand from society for organizations to contribute back to society and the need for clubs to maintain authentic relationships within their communities. LÄS MER
5. Brand value co-creation within e-sport industry : A study on Generation Z’s brand relationship quality in brand value co-creation in the Vietnamese e-sport industry
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Brand value co-creation is an essential theme in Marketing research. The research aims to investigate the degree to which brand relationship quality on social media influences Generation Z’s motivation to co-create by applying the Stimulus-Organism-Response framework. LÄS MER