Sökning: "Chefens arbetsuppgifter"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Chefens arbetsuppgifter.
1. Arbetslivets galenskap
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Anställdas välbefinnande är betydelsefullt för organisationens produktivitet och effektivitet. Arbetets takt och karaktär förändras till följd av förhöjda krav och riskfaktorer, vilket utmanar anställdas hälsa och välbefinnande. LÄS MER
2. Ledning och teamets betydelse för arbetsmiljön på ett logistikföretag : En kvalitativ studie om medarbetares upplevelse av de sociala banden på arbetet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med vår studie är att förstå hur ett logistikföretag främjar och skapar en god arbetsmiljö genom att arbeta med företagets globala värdepolicys. Genom uppförandekoder i hur företaget ska representeras ställs det krav på medarbetarna hur de ska agera i olika situationer. LÄS MER
3. Att stanna på arbetsplatsen : En kvalitativ studie om motivationsaspekter för långvarigt anställningsengagemang
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Motivation är viktigt för anställdas prestation och engagemang på sin arbetsplats. När studenter ska övergå från skolans värld till arbetslivet finns det tid av reflektion och nyfikenhet, intresse varför vissa anställda väljer att stanna på en arbetsplats under lång tid. LÄS MER
4. Vem tar hand om chefen? : En explorativ studie om första linjens- och mellanchefers upplevda organisatoriska och sociala arbetsmiljö.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : “Who takes care of the manager?”An exploratory study of manager´s perceived organizational and social work environment. The study aims to create a deeper understanding of managers' experiences, of their organizational and social work environment. LÄS MER
5. Hur påverkas medarbetarnas arbetsmotivation under ett distansledarskap?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Den 11:e mars 2020 deklarerade världshälsoorganisationen (WHO) att Covid-19 är en pandemi som medförde att alla som hade möjlighet skulle arbeta på distans. Detta ledde till att chefer behövde leda medarbetare på distans, men att medarbetarna utifrån sina arbetsuppgifter fick arbeta kvar på arbetsplatsen. LÄS MER