Sökning: "Children`s working theory"

Visar resultat 11 - 15 av 129 uppsatser innehållade orden Children`s working theory.

  1. 11. Hunden - en läkande länk : En litteraturstudie om hundars koppling till barns välbefinnande.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Klara Lindström; Julia Sten; [2023]
    Nyckelord :dog-assisted interventions; social work; children s well-being.; hundassisterade insatser; socialt arbete; barns välbefinnande;

    Sammanfattning : The purpose of the essay is to investigate, through a literature review, how children are affected in an environment with dogs in social work and in what way. The overview study focuses on two main questions: What is the dog's influence on the child's well-being? And in what ways and in what contexts can the dog be a tool in working with children in social work? To gather empirical evidence, the authors performed a review study in which seven articles were retrieved using the databases OneSearch, Social Services Abstracts and Academic Search Premier. LÄS MER

  2. 12. Förskollärares uppfattningar och strategier om att stötta barns känslor : -En kvalitativ studie om förskollärares icke-verbala kommunikation för att stötta barns känslomässiga reglering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Aleksandra Bengtsson; Rebecca Lundahl; [2023]
    Nyckelord :Affect; emotional regulation; non-verbal communication; perceptions; preschool teachers; strategies; support; Affekt; förskollärare; icke-verbal kommunikation; känslomässig reglering; strategier; stöttning; uppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärares strategier och uppfattningar till deras icke-verbal kommunikation för att stötta barns känslomässiga reglering, hos de barn som är 1–2 år som inte har ett utvecklat talspråk. Anledningen till studien är att förstå och undersöka hur betydelsefullt det är att besitta en fungerande kommunikation mellan förskollärare och barn. LÄS MER

  3. 13. Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation : För ett inkluderande arbetssätt i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Linda Rönngren; Sandra Lennemyr; [2023]
    Nyckelord :communication; inclusive; preschool teachers’ profession; SAAC; signing as augmentative and alternative communication; förskollärarprofession; inkludering; kommunikation; TAKK; tecken som alternativ och kompletterande kommunikation;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskaper om förskollärares uppfattningar om arbete med tecken som alternativ kompletterande kommunikation (TAKK). Studiens särskilda fokus är förskollärares egna beskrivningar kring hur de använder TAKK i verksamheten dels i syfte att skapa inkluderande lärmiljöer, dels för att möta och kommunicera med individuella barn som ännu inte har ett verbalt språk. LÄS MER

  4. 14. "Det här är ju vårt arbete - att man går in i en roll liksom" En studie om socialsekreterares erfarenheter av det emotionella arbetet inom utredning barn och unga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Saga Simonsson; Louise Ekerholm; [2023]
    Nyckelord :Emotional labor; professional role; collegiality; child perspective; social secretary Emotionellt arbete; professionell roll; kollegialitet; barnperspektiv; socialsekreterare; Social Sciences;

    Sammanfattning : In Sweden, the child perspective in social services has become greater and more acknowledged over the years. Today, social services have a child perspective in which the children's best always should be the main issue in an investigation. LÄS MER

  5. 15. The Capabilities of Children with Hearing Loss on Unguja, Zanzibar : A Minor Field Study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Lisa Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Disability; Childrens Rights; Zanzibar; Capability Theory; Inclusive Schools; Hearing Loss; Peace and Development; Field Study.;

    Sammanfattning : This field study explored the lives of children with hearing loss on the biggest island of Zanzibar, Unguja. Through a qualitative method the collecting of data was performed by interviewing one ministry, one organization, two non-governmental organizations (NGOs), and 14 children with hearing loss. LÄS MER