Sökning: "Children’s clothing"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden Children’s clothing.

  1. 6. Maximizing Recommendation System Accuracy In E-Commerce for Clothing And Accessories for Children

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Niklas Renström; [2022]
    Nyckelord :Recommendation System; Session Based; E-Commerce; Clothes; Children s Fashion; Machine Learning; RNN; LSTM; GRU; STAMP; Rekommendationssystem; Sessionsbaserad; E-handel; Kläder; Barnmode; Maskininlärning; Återkopplande Neurala Nätverk;

    Sammanfattning : The industry of electronic commerce (e-commerce) constitutes a great part of the yearly retail consumption in Sweden. Looking at recent years, it has been seen that a rapidly growing sector within the mentioned field is the clothing industry for clothes and accessories for children and newborns. LÄS MER

  2. 7. Sustainable Consumption Intention and Behavior of Chinese Consumers on Children’s Apparel: A Behavioral Reasoning Theory Perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudier

    Författare :Yuan Gao; [2021]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Children s apparel; Intention-behavior gap; Behavioral reasoning theory; Pro-environmental beliefs and values; Social Sciences;

    Sammanfattning : The thesis aimed to explore what factors influenced Chinese consumers’ sustainable consumption intention and behavior with regard to children’s apparel. Regarding sustainable consumption, numerous previous studies found consumers were becoming more environmentally conscious and showing positive attitudes towards sustainable consumption. LÄS MER

  3. 8. Det vilseledande i det dolda : En kvalitativ studie om småbarnsföräldrars upplevelser gentemotdold marknadsföring vid köp av barnkläder

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Helen Giragossian; Maream Salem; [2021]
    Nyckelord :Hidden marketing; social media; parents of young children; influencers; marketing; attitudes.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose is to create an understanding of parents of young children's attitudes to hidden marketing when buying children's clothing and to investigate how parents of young children experience the design of product presentations in hidden marketing. Theoretical reference frame: The theoretical framework of this study is based on different theories and concepts that concern the field of study. LÄS MER

  4. 9. Bilderboksanalys ur ett genusperspektiv : Hur framställs kläder och leksaker ur ett genusperspektiv i bilderböcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Alexandra Nordqvist; [2019]
    Nyckelord :Gender; clothes; toys; pitcurs books; sex; Genus; kläder; leksaker; bilderböcker; kön;

    Sammanfattning : Clothes and toys are a big part of our children's lives. Clothing reflects how individuals are seen and after that it is easier to categorize individuals by gender or economic status. There are not so many toys that are gender neutral. Often cars are considered a masculine toy while the barge doll is seen as girlish and feminine. LÄS MER

  5. 10. "Killar har inte klänning" : En komparativ analys av könsskillnader bland kläder, färger och leksaker i barnlitteratur från 1970 fram till 2017.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Amanda Bååth; [2018]
    Nyckelord :Gender; gender marker; toys; clothes; colors.; Genus; könsmarkörer; kläder; färger; leksaker.;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka vilken funktion kläder, färger och leksaker har för att framhäva skillnader, men också likheter, mellan manligt och kvinnligt i bilderböcker utifrån ett historiskt perspektiv. Enligt tidigare forskning och olika teorier använder människan leksaker, kläder och färger för att skilja på flickor och pojkar. LÄS MER