Sökning: "Children’s expression and meaning making"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Children’s expression and meaning making.

  1. 1. Barns semiotiska uttryck i dansen : En kvalitativ studie av hur tre designade dansaktiviteter underlättar barns användning av semiotiska resurser.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Evelyn Egina Wass; Angeline Emano Karlsson; [2024]
    Nyckelord :communication; dance in preschool; social semiotics; semiotic; semiotic resource; transduction; children s meaning-making; kommunikation; dans i förskolan; socialsemiotik; semiotisk; semiotisk resurs; transduktion; barns meningsskapande;

    Sammanfattning : This study highlights the complex ways in which children engage with semiotic resources during designed dance activities. The study explores how preschool children aged four to five use semiotic resources during dance activities. The aim is to investigate the children's use of symbolic expressions and the communicative dynamics involved. LÄS MER

  2. 2. Musik i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Frida Saado; Katerina Josifoska; [2014]
    Nyckelord :Music; language; motor skills; interaction; learning; aesthetic; preschool;

    Sammanfattning : The objective of this graduate work is to gain a better understanding in how pre-school educators are able to work with music in their pre-school activity to promote child development. We also want to enlighten possible factors for the development of children based on music and to form our own ideas of whether teachers choose to apply music in their didactic practice or not. LÄS MER

  3. 3. Ska vi leka med musik? : Om förutsättningar för barns eget kreativa musikutforskande inom ramen för förskolans verksamhet och tillsammans med vuxna

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Mona Persson Aronson; [2013]
    Nyckelord :music; preschool; young children s music creation; musical interaction in preschool; opportunities of expression.; musik; förskolan; små barns musikskapande; musikalisk interaktion i förskolan; handlingsutrymme.;

    Sammanfattning : Uppsatsen strävar efter att utveckla kunskap om sambandet mellan förskollärares didaktiska ingripanden och förskolebarns möjligheter till att kreativt utforska och uttrycka musik. Undersökningen utgår från ett kulturpsykologiskt perspektiv som betonar interaktionen och det individuella kreativa prövandets betydelse för det musikaliska lärandet. LÄS MER