Sökning: "Children with special needs"

Visar resultat 1 - 5 av 308 uppsatser innehållade orden Children with special needs.

  1. 1. IKT som ett pedagogiskt verktyg för barn med särskilda behov.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Vivien Fazakas; [2019-03-08]
    Nyckelord :IKT; specialpedagogik; särskilda behov; digitalisering; lärare; tematisk analys; digitala verktyg; IT.;

    Sammanfattning : I uppsatsen diskuteras och analyseras en studie genomförd på två kommunala grundskolor ochtvå grundsärskolor i Sverige. En kvalitativ forskningsmetod genom semistruktureradeintervjuer har använts i studien för att få svar på frågeställningarna. LÄS MER

  2. 2. Att arbeta med barn som har adhd och särskilda behov i fritidshemmet : En intervjustudie av sju pedagogers erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap; Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Ekberg; Therese Kallin; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Metoden TAKK som inkludering i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Evelina Blohmé; Erika Hedengård; [2019]
    Nyckelord :AAC; communication; children with special needs; inclusion KWS; preschool; Barn med särskilda behov; förskola; inkludering; kommunikation; TAKK;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to examine how educators work with ACC (KWS) as inclusion in preschools. As future educators it is in our interest to contribute with more knowledge about the method and its ability for inclusion for all children. The study was carried out as a qualitative investigation. LÄS MER

  4. 4. Vad är ADHD, i själva verket? En intervjustudie om pedagogers bemötande av barn med oroande beteende

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Aram Karim; Calle Andersson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) has increased tremendously during the last decade. The diagnosis is therefore now, the most common childhood mental health disorder. With a very clear increase, the diagnosis has not only become a large part of the school, but also in the preschool. LÄS MER

  5. 5. Nu blev John så där tokig igen! : en essä om ett utagerande barn på ett familjedaghem

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Marjatta Säflund; [2019]
    Nyckelord :childminders; family day care; acting-out children; empathy; field studies; participating observation; dagbarnvårdare; familjedaghem; utagerande barn; empati; fältstudier; deltagande observation;

    Sammanfattning : This scientific essay starts with a description of a dilemma that I as a childminder find hard to handle. The story is reproducing an incident where this day care child -John- is getting an outburst that is affecting many persons in the group activity local for childminders. LÄS MER