Sökning: "Children with speech and language difficulties"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden Children with speech and language difficulties.

  1. 1. The Roles of Speech and Language Therapists and Teachers in Preschools : A Systematic Review on Perceptions of Professionals on their own and each other’s Role in Preventing Language Problems

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILD

    Författare :Lea Muggli; [2023]
    Nyckelord :collaboration; role; speech and language therapist; teacher; preschool; early childhood education;

    Sammanfattning : The importance of the provision of language support to preschool children is undeniable. Preschool teachers are often part of the immediate (language) learning environment and represent role models for young children. Speech and language therapists on the other hand are educated in the assessment, treatment and prevention of language disorders. LÄS MER

  2. 2. En simskola för alla? : En kvalitativ studie om simlärares upplevelser av bildstöd i simskolan

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Jennifer Storrank; [2022]
    Nyckelord :AKK; idrott; inkludering; kommunikation; simning; AAC; communication; inclusion; sports; swimming;

    Sammanfattning : Picture cards is a tool used to replace or supplement missing speech or language. This study sheds light on how swimming teachers experience the use of picture cards in the swimming schools organized by Folkhälsan. LÄS MER

  3. 3. Läsa med djur – effekt på läsmotivation hos barn: En single subject design-studie

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: Logopedi

    Författare :Evindar Akdogan; Julia Binzen; [2022]
    Nyckelord :reading aloud; children’s reading motivation; reading difficulties; neuropsychiatric diagnoses; animal-assisted reading intervention; interviews; observations; single subject design; högläsning; barns läsmotivation; lässvårigheter; neuropsykiatriska diagnoser; djurassisterad läsintervention; intervjuer; observationer; single subject design;

    Sammanfattning : Det finns mycket forskning som handlar om barns läsinlärning, men inte om barns egen högläsning. Syftet med den här studien var att se om högläsning för ett djur kunde öka motivationen för läsning hos barn med lässvårigheter. LÄS MER

  4. 4. "Det handlar om tur" : Hur logopeder inom hälso- och sjukvården upplever arbetet med barn i skolåldern med språkstörning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper

    Författare :Lovisa Järnankar; Frida Olsson; [2022]
    Nyckelord :Developmental language disorder DLD ; school; Speech and Language Pathology; experiences; challenges; conditions; language intervention; Språkstörning; skola; logopedi; upplevelser; utmaningar; förutsättningar; språkliga insatser;

    Sammanfattning : I skolan ställs höga krav på språklig förmåga hos barn och för barn med språkstörning kan det innebära svårigheter att klara skolans kunskapskrav. En språkstörning kan också leda till svårigheter med sociala relationer och socioemotionell problematik till följd av den nedsatta språkliga förmågan. LÄS MER

  5. 5. ”Det vidgar ens värld” : En studie av samverkan mellan Biblioteken i Halmstad, Regionbibliotek Halland och Logopedimottagningen i Halland

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Maja Hamp; [2022]
    Nyckelord :samverkan; samverkansteori; små barns språkutveckling; logopedi; folkbibliotek; regionbibliotek; profession; professionsteori;

    Sammanfattning : Studies have shown that early literacy is important for both language development and literacy later in life. One of the missions for public libraries in Sweden is to promote language and literacy amongst children, something they often do in collaboration with other professions who also work close to these children. LÄS MER