Sökning: "Choice of communication channel"

Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden Choice of communication channel.

  1. 21. Hur organisationer använder sociala medier för intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Maida Hidic; Anton Rundqvist; [2017]
    Nyckelord :intern kommunikation; kommunikationskanaler; Facebook; Workplace by Facebook;

    Sammanfattning : I en allt mer konkurrerande marknad är kommunikationen av stor betydelse för organisationers överlevnad. I och med nya innovativa tekniker utvecklas kommunikationslösningar som kan effektivisera verksamhetens kommunikation. En ny sådan teknik är sociala medier som växer och blir ett vardagligt sätt att kommunicera på. LÄS MER

  2. 22. Communication and sales channels' role in international market entry for innovative new venture firms : A case study on TLight

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Winblad von Walter; [2017]
    Nyckelord :International market entry; Sales and communication channel strategies; New ventures; Customer perceived value;

    Sammanfattning : Globalisation has taken the world by storm by opening opportunities for new markets and easier communication. The general economic climate during the last decade is one reason to this, and the impact has resulted in internationalisation as a key strategy for survival. LÄS MER

  3. 23. Prestandautvärdering av Bluetooth och Wi-Fi för en smart hubb

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Omerjan Wazir; Ioannis Frantsalis; [2017]
    Nyckelord :Smart hub; control unit; Bluetooth; Wi-Fi; Raspberry Pi; packet loss; jitter; Styrenhet; hubb; Bluetooth; Wi-Fi; prestanda; Raspberry Pi; paketförluster; jitter;

    Sammanfattning : Examensarbetet har utförts på uppdrag av företaget Seavus som såg ett behov avatt minska kabelanvändning i kontoret. Enhetsanvändning kan effektiviseras medhjälp av en central styrenhet, en så kallad smart hubb.Ett problem är att välja mellan Bluetooth och Wi-Fi för kommunikation mellan an-vändaren och den smarta hubben. LÄS MER

  4. 24. Is the Cyclic Prefix Needed in Massive MIMO?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikationssystem

    Författare :Valens Nsengiyumva; [2016]
    Nyckelord :Cyclic Prefix in Massive MIMO;

    Sammanfattning : Massive multiple-input-multiple-output (MIMO) is a wireless communication technologythat usesa large number of antennas at the base station and servesmultiple terminals over the same time-frequency resource.This technique can achievehigher data rates than existing communication technology, which only serves one terminal per resource. LÄS MER

  5. 25. From Print to Social: Does the Choice of Media have an Impact on the Brand Building Process?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Silvegren; Lukas Morinder; [2016]
    Nyckelord :Brand Equity; Customer-Based Brand Equity; Brand Personality; New Media; Traditional Media; Social Media; Print Media; Newspaper; Facebook; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Based upon previous theories on customer-based brand equity, this study investigates whether the usage of either print or social media have relatively stronger impact upon the brand building components; brand awareness, emotional and functional brand image, willingness to pay a price premium and purchase intention. Methodology and Empirical Evidence: Perceptions on fictional advertisements were collected from a total of 493 respondents. LÄS MER