Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Hur organisationer använder sociala medier för intern kommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I en allt mer konkurrerande marknad är kommunikationen av stor betydelse för organisationers överlevnad. I och med nya innovativa tekniker utvecklas kommunikationslösningar som kan effektivisera verksamhetens kommunikation. En ny sådan teknik är sociala medier som växer och blir ett vardagligt sätt att kommunicera på. LÄS MER
22. Communication and sales channels' role in international market entry for innovative new venture firms : A case study on TLight
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Globalisation has taken the world by storm by opening opportunities for new markets and easier communication. The general economic climate during the last decade is one reason to this, and the impact has resulted in internationalisation as a key strategy for survival. LÄS MER
23. Prestandautvärdering av Bluetooth och Wi-Fi för en smart hubb
M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknikSammanfattning : Examensarbetet har utförts på uppdrag av företaget Seavus som såg ett behov avatt minska kabelanvändning i kontoret. Enhetsanvändning kan effektiviseras medhjälp av en central styrenhet, en så kallad smart hubb.Ett problem är att välja mellan Bluetooth och Wi-Fi för kommunikation mellan an-vändaren och den smarta hubben. LÄS MER
24. Is the Cyclic Prefix Needed in Massive MIMO?
Master-uppsats, Linköpings universitet/KommunikationssystemSammanfattning : Massive multiple-input-multiple-output (MIMO) is a wireless communication technologythat usesa large number of antennas at the base station and servesmultiple terminals over the same time-frequency resource.This technique can achievehigher data rates than existing communication technology, which only serves one terminal per resource. LÄS MER
25. From Print to Social: Does the Choice of Media have an Impact on the Brand Building Process?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: Based upon previous theories on customer-based brand equity, this study investigates whether the usage of either print or social media have relatively stronger impact upon the brand building components; brand awareness, emotional and functional brand image, willingness to pay a price premium and purchase intention. Methodology and Empirical Evidence: Perceptions on fictional advertisements were collected from a total of 493 respondents. LÄS MER