Sökning: "Choice of communication channel"

Visar resultat 41 - 45 av 57 uppsatser innehållade orden Choice of communication channel.

  1. 41. The Importance of Face-to-Face Communication in HR Departments

    Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Carolin Arndt; [2011-09-08]
    Nyckelord :face-to-face communication; Human Resources; mediated communication; communication channel; organizational communication;

    Sammanfattning : The present research project deals with the importance of face-to-face communication in the comprehensive scope of duty of Human Resources Departments. It analyzes different circumstances and conditions that characterize the use of this personal way of communication and explains motives and attitudes of Human Resources Executives in regard to their communication behavior. LÄS MER

  2. 42. Kommunikationsstrategi

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Christoffer Norell; Marcus Paulsson; [2011]
    Nyckelord :Recruitment; Social media; Media Richness Theory;

    Sammanfattning : The value of a company's employees is considered to be higher and more important for a business success than ever. Losing employees is not only a loss of valuable knowledge, it also implies a significant cost related to the recruitment of new employees. LÄS MER

  3. 43. En överfull brevlåda : En undersökning om direktreklamens utvecklingsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Dureid Alsamaraie; Emil Lejonqvist; [2011]
    Nyckelord :Direct Mail; Direct Marketing; Mass Marketing; Marketing channel; Permission Marketing; Relationships; Assent; Direktreklam; Direktmarknadsföring; Massmarknadsföring; Marknadsföringskanal; Samtycke; Relationer;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med uppsatsen är att vi ska identifiera nya potentiella utvecklingsmöjligheter med direktreklam. Vilken betydelse har DR för företagen? Metod Den här uppsatsen har vi valt att genomföra utifrån en deduktiv ansats med en kvalitativ karaktär. LÄS MER

  4. 44. Hur kommunicerar fackförbundet Unionen med sina medlemmar? : Påverkas kommunikationen av det minskade antalet lokala klubbar?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Maria Johnsson; Andreas Mård; [2010]
    Nyckelord :Union Organizations; Unionen; Communication; Channels; Values; Organizational Culture; Semiotics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate differences of how the Swedishemployees union “Unionen” communicates with its members, on one hand thosewho are members of local union clubs and on the other non-club members. Thenumber of non-club members has increased due to labour market changes implyingthat workplaces have been fragmented and hence affect the possibility to form localunion clubs. LÄS MER

  5. 45. mHealth : Mobile phones in HIV prevention in Uganda

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Axel Salomonsson; [2010]
    Nyckelord :Health communication; HIV prevention; mHealth; Hälsokommunikation; HIV prevention;

    Sammanfattning : mHealth – Mobile phones in HIV prevention in Uganda by Axel Salomonsson Abstract The use of ”new”  interactive media like the Internet and cell phones in health education is not an entirely new phenomenon and studies shows promising results from such information campaigns in developed countries[1]. In the area of HIV/AIDS prevention, however, no scientific studies have been made on the effects of mobile phone-based information campaigns in developing countries. LÄS MER