Sökning: "Choice of segment"

Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden Choice of segment.

  1. 1. Macroeconomic Factors and their role in Moderating Diversification effect of Asset Classes in the EU

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Karl Nilsson; Tanyue Zheng; [2023]
    Nyckelord :macroeconomic factors; asset classes; diversification strategies; portfolio management; institutional qualities;

    Sammanfattning : After the 2008 financial crisis, some have questioned the historically positive benefits ofdiversification, meanwhile others have stated a clear misunderstanding of whatdiversification entails. This study argues diversification is still viable in portfolio theory,and that more effort should be emphasized on macroeconomic factors’ role in theoptimal portfolio. LÄS MER

  2. 2. Uppfattning av destinationer i en digital nomads ögon : Nya krav i en alltmer föränderlig besöksnäring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Fanny Christensen; Michelle Eklund; [2023]
    Nyckelord :Digital nomads; destination; experiences; remote work; visa; community; market segment; Digitala nomader; destination; upplevelse; distansarbete; visum; community; marknadssegment;

    Sammanfattning : Forskningen om digitala nomader i turismsammanhang har främst fokuserat på att förstå och definiera fenomenet. Dock finns det begränsad forskning gällande digitala nomader på destinationsnivå. Denna studie belyser digitala nomader och hur de resonerar kring val av destination. LÄS MER

  3. 3. En glad och grön fasad : En komparativ semiotisk analys av hur VELO nationellt och globalt kommunicerar hållbarhet på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lisa Apelgren; Andrea Olsson; [2023]
    Nyckelord :VELO; Hållbarhet; Semiotisk analys; Greenwashing; Budskapsstrategier; Instagram;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker huruvida snusvarumärket VELO som positionerar sig som hållbara förmedlar detta genom sin visuella kommunikation på Instagram. Syftet var att undersöka och jämföra hur VELO Sverige och VELO global kommunicerar hållbara budskap samt om hållbarhetsdiskursen är ett sätt för varumärket att legitimera sin verksamhet. LÄS MER

  4. 4. An investigation How 3DP Affects the Business Model in the Construction Industry

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Caroline Dahlbom; Pontus Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: 3D printing has in recent years gained increasing interest in the construction industry. Various examples of 3D printed buildings appear in the world today, including Sweden, showing less adoption of the technology despite the technical, environmental, and social benefits it offers. LÄS MER

  5. 5. Värdeanalysens påverkan på både val och hantering av informationssäkerhetsbolags kunder : En studie av Basalt AB och deras potentiella kunder

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Judith Hambraeus; [2023]
    Nyckelord :Cybersäkerhet; värdeskapande; värdeerbjudande; marknadsstrategier; mark- nadsexpansion; upplevt värde;

    Sammanfattning : The attraction of the cybersecurity market is increasing with the fast market growth as well as the potential that comes with the digitalisation of todays society. A supplier of information security products that wants to expand, needs to be able to identify new customers and segments as well as understand the customers needs. LÄS MER