Sökning: "Chris Young"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Chris Young.
1. Finns det naturligt förekommande grupper av ungdomar som använder olika kombinationer av copingstrategier när de stöter på utmaningar i livet?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om det finns naturligt förekommande kombinationer av copingstrategier i ungdomsåren.Vårt andra mål med studien var att utröna om dessa olika kombinationer av copingstrategier är relaterade till ungdomars grad av depression, självkänsla och somatiska symptom. LÄS MER
2. Unga vuxnas erfarenheter av sina föräldrars uppdrag som familjehem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbeteSammanfattning : Studiens syfte var att få bidra med en ökad kunskap om och förståelse för hur nu unga vuxna, biologiska barn, upplever att ha föräldrar som har haft familjehemsuppdrag och vilken betydelse det haft för dem. Syftet var också att undersöka om dessa barn haft behov av stöd samt vilket stöd de fått. LÄS MER
3. To Trump or Not to Trump: When Business and Politics Mix
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. När hjälp blir stjälp! Vilken kunskap finns till hands för att hantera situationen? : en kvalitativ intervjustudie om avvikandeträning vid behandling på institution
Kandidat-uppsats, Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Sedan mitten av 1800-talet har skadliga effekter som kan uppstå när ungdomar ska behandlas för normbrytande beteende på institution diskuterats och problematiserats. Det finns alltid en riska att den intervention som används förvärrar och/eller skapar nya normbrytande beteenden för ungdomarna. LÄS MER
5. Business-to-Business Brand Pathos - Exploring Brand Fellowship in B2B Communication
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this master thesis was to explore, define and characterise the phenomenon of Brand Fellowship within business-to-business (B2B) communication by using the rhetorical appeals of ethos, logos and pathos. Brand Fellowship was observed to be the emotional relationship between man and machine that influences how heavy-duty machine companies construct their brand. LÄS MER