Sökning: "Christel Andersson"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Christel Andersson.

  1. 1. Alla barns och elevers rätt till en tillgänglig lärmiljö : En studie i specialpedagogens möjligheter till utveckling av lärmiljöer genom handledning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Christel Henborg-Andersson; Elisabeth Duvborn; [2021]
    Nyckelord :Accessibility; Accessible learning environment; Collaboration; Inclusion; Participation; Sociocultural perspective; Supervision; Delaktighet; Handledning; Inkludering; Samarbete; Sociokulturellt perspektiv; Tillgänglighet; Tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie är en vision om att kunna göra skillnad för alla barn i skolan när det handlar om en tillgänglig lärmiljö. Speciellt i de lägre skolåren sker övergångar varje år från förskola till förskoleklass och till sist in i årskurs ett. LÄS MER

  2. 2. "Läsning är typ den värsta grejen i skolan"- En interventionstudie utifrån modellen Reciprocal Teaching, med elever i en särskild undervisningsgrupp.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Christel Andersson; Helena Anhammer; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Motorisk utomhuslek i Botaniska trädgården

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sofia Åkerlund; Christel Thisnher-Andersson; [2014]
    Nyckelord :Motorik; pedagog; utomhuslek; Botaniska trädgården; barn; produkt.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Bladverkens färg och form. Färgschema som redskap vid undersökning av Lindplanteringen

    M1-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Christel Andersson; [2011-11-24]
    Nyckelord :Fäger; Färgschema; Bladverk; Växtkomposition;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Han och hon i barnboken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Christel Persson; Camilla Andersson; [2011]
    Nyckelord :Barnböcker; genus; könsroller; normer; stereotyp;

    Sammanfattning : AbstractFörhållningssättet till genus är centralt i pedagogers arbete med barn, då det enligt läroplanen är förskolans uppdrag att arbeta för jämlikhet samt att motverka traditionella könsmönster (Lärarens handbok, 1998). Idag används barnböcker som en del av förskolans pedagogiska verksamhet, både gällande underhållning och ur ett mer centralt och lärorikt syfte. LÄS MER