Sökning: "Christer Åberg"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Christer Åberg.
1. Den urbana parkens användning och potential för social interaktion : En studie av Stadsträdgården i Gävle
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Urbana grönområden blir allt viktigare i det moderna samhället, inte enbart till följd av de hälsofrämjande effekter grönområden visat sig ha, utan även för sociala ändamål. Parker anses därför vara de bäst lämpade platserna för möten mellan människor med olika bakgrund och referensramar och utgör därför en viktig komponent i strävan mot ett minskat främlingskap i världens städer. LÄS MER
2. Aktivitetsträning som intervention för barn med ADHD : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskap och medicinSammanfattning : .... LÄS MER
3. Diversity marketing - ett komplement till marketing management?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Diversity markering ett komplement till marketing management? Nivå: Kandidatuppsats, Helsingborg maj 2009 Författare: Pia Albinsson, Emma Granat & Cecilia Törnell Handledare: Christer Eldh & Veronica Åberg Problematisering: Vi anser det viktigt att ifrågasätta diversity marketing och undersöka hur det verkligen fungerar i praktiken gentemot vad teorierna säger. Många företag som idag väljer att expandera globalt specificerar ofta sin personal till att klimatisera sig till endast en kultur och lära sig endast det specifika bemötandet. LÄS MER
4. "Men scannern är ju dammig!" - En studie om självscanning som kvalitetsskapande aktivitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Uppsatsens titel: ”Men scannern är ju dammig!” – En studie om självscanning som kvalitetsskapande aktivitet Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp, VT 2009 Författare: Louise Andersson Torson, Åsa Hellqvist, Helena Olsson Handledare: Christer Eldh, Veronica Åberg Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och i så fall på vilka sätt, införandet av självservice skapar kvalitet ur ett kundperspektiv då detta område inte tangerats så flitigt i tidigare forskning. Genom arbetet vill vi granska ifall de i teorin påvisade fördelarna med denna teknik verkligen stämmer överens med empiriskt material. LÄS MER
5. Klagomålshantering – en studie om gapen mellan teori och praktik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Arbetets art: Service Managementprogrammet, inriktning hotell och restaurang, Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Titel: Klagomålshantering – En studie om gapen mellan teori och praktik Engelsk titel: Service recovery – A study about the gaps between theory and practice Handledare: Christer Eldh och Veronica Åberg Datum: Juni 2009 Bakgrund: Det finns många olika teorier om hur klagomål ska hanteras. Vi blev intresserade av klagomålshantering då vi läste en artikel om ämnet, men tyckte att teorin målade upp en idyllisk bild av hur verkligheten ser ut. LÄS MER