Sökning: "Christian Edgren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Christian Edgren.

  1. 1. Is the Loyal Reader a More Valuable Reader? - A Study on Loyalty as a Modifier of Ad Performance in Print Media

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Axel Edgren; Christian Pedersen; [2014]
    Nyckelord :Media context effects; Print media; Print advertising; Loyalty effects; Media planning;

    Sammanfattning : Print media today is struggling to compete for advertising expenditures, while concurrently media planners and others concerned with marketing efficiency are facing cluttered mediums and channels. Since the 1950s, the study of how an advertisement's medium, channel or context can influence its reception has led to various discoveries that are relevant both to media and marketing actors, yet under-researched areas remain. LÄS MER

  2. 2. Twelvestep : Down inside

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Benjamin Bondesson / Christian Edgren; [2004]
    Nyckelord :Musikvideo; digitalvideo; film; Music video; digital video;

    Sammanfattning : Title: Music video: Twelvestep – DownInside Made by: Benjamin Bondesson Christian Edgren Tutor: Silvio Ocasic Course admin: Peter Ekdahl Purpose: To create a music video that we can stand, that challenges us in the creative process. And to help a struggling band with another medium to spread their music. LÄS MER

  3. 3. Hur subkulturer konstruerar mening med hjälp av varumärken, en studie av en fitnesskultur

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Szilvia R Ll; Christian Edgren; Henrik Staaf; [2004]
    Nyckelord :Varumärken; subkultur; fitness; fitnesskultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem:Vilken funktion/roll spelar varumärket hos en subkultur? På vilket sätt använder en subkultur varumärket som en kulturresurs? Vad finns för samband mellan subkulturens värderingar och varumärkens inneboende värderingar? Syfte: Uppsatsens syfte är att öka förståelsen för subkulturen fitness och dess sätt att använda varumärken. Metod:Två fokusgruppsintervjuer genomfördes för att lyfta fram attityder och värderingar i subkulturen fitness. LÄS MER