Sökning: "Christian Rosen"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Christian Rosen.
1. Demoner, drakar och domedag : En undersökning av religionens roll i den svenska death metal-lyriken
L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The following essay aims to examine the use of lyrical themes linked to religion. The music styles in focus in this study are death metal and melodic death metal in Sweden. The study is based on 14 Swedish bands that are or have been active during the last 30 years. LÄS MER
2. Classi : Bakterieklassificerare för minskad antibiotikaanvändning inom mjölkindustrin
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Kor inom mjölkindustrin drabbas ofta av juverinflammationen mastit, som orsakas av en mängd olika bakterier. Eftersom olika bakterier kräver olika behandlingsplaner finns ett behov att identifiera vilken bakterie som har orsakat mastiten. LÄS MER
3. “What integration process?” - The role of subsidiary autonomy in integration processes
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how the autonomy in an acquired subsidiary affects the integration process within an M&A process. The study uses a qualitative and deductive method by conducting a case study in a major Swedish technological company. LÄS MER
4. Produktutveckling av mobil förstahjälpenstation
M1-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Dockor, hyenor och kärlek : En jämförande studie av de politiska valfilmerna inför valet 2010
Kandidat-uppsats, Humanistiska fakulteten; Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK); Stockholms universitetSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att klarlägga hur de politiska partierna formulerar sitt budskap i tv-reklam inför valet till Sveriges riksdag 2010. Teoretiska perspektiv: I denna studie används teori om politisk kommunikation, reklam och marknadsföring. Metod: Tre olika metoder användes vid denna studie. LÄS MER