Sökning: "Christian Sundén"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Christian Sundén.

  1. 1. Son of Adam, Daughter of Eve : – Kristicentrism med Jesus gestaltning i barnlitteratur och filmatisering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Religionshistoria

    Författare :Amanda Svensson-Sundén; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis’ aim is to examine the central and considerable Christian symbols in the tale ofNarnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe by C.S Lewis. The method used in this thesishas been as a content analysis of the book from 1950 and the two films from 1988 and 2005,which has been created from the books’ content. LÄS MER

  2. 2. Gnistan i Dabiq : -        En studie om Islamiska Statens användning av islams religiösa traditioner för att legitimera, rättfärdiga och etablera Kalifatet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Christian Haag; [2018]
    Nyckelord :Islamic State; religious traditions; Caliphate; Dabiq; propaganda; Capital; Role Theory.;

    Sammanfattning : This study is about the so called Islamic States’ use of Islamic religious traditions in their propaganda magazine Dabiq. The purpose of the study is to find out how ISIS use history as a blueprint to perceive and interpret current events and occurrences. LÄS MER

  3. 3. In search of queer in the Christian tradition

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap

    Författare :Hanna Sundén; [2016]
    Nyckelord :Queer Theology; St. Augustine; KG Hammar; Gerhard Loughlin; identity; sexuality; God; Christology; Philosophy and Religion;

    Sammanfattning : Queer theology is relative new in the Academy of Theology, especially in the Swedish context. It derives from both liberation and feminist theology. Furthermore queer theology can also be understood as an extension of queer theory. Gerard Loughlin has intentionally incorporated elements from queer theory in his theological work. LÄS MER

  4. 4. Extern kommunikation av arbetsgivarvarumärken - en studie av olika kommunikationskanaler och metoder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Sundén; Adnan Zeljkovic; Karl Lindhe; [2011]
    Nyckelord :arbetsgivarvarumärke; extern kommunikation; rekrytering; marknadsföring; interaktion; employer brand; external communication; recruitment; marketing; interaction; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to examine employer brand communication towards the labour market and what account employers should take when they design their brand message, what communication channels and methods employers can use today, what are the limitations and potentials with these, the impact of any spill-over effect and what employers have to take in to account in their future communication. Methodology: A qualitative research method has been selected with the use of semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 5. Användningstvånget för registrerade varumärken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Christian Sundén; [2011]
    Nyckelord :Radetzky; C-442 07; Giorgio Aire; Deitech; T-86 07; C-495 07; Nasdaq; C-320 07 P; OHIM guidelines; OHIM; Bainbridge; Acopat; Silberquelle; immaterialrätt; varumärkesrätt; användningstvånget; användningstvång; användningstvång för registrerade varumärken; användningstvånget för registrerade varumärken; användningstvång för varumärken; användningstvånget för varumärken; verkligt bruk; verkligt bruk av varumärke; verkligt bruk av registrerat varumärke; verklig användning; verklig användning av varumärke; verklig använding av registrerat varumärke; genuine use; giltiga skäl till underlåten användning av varumärke; giltiga skäl till underlåten användning av registrerat varumärke; användning av varumärke i annan form än den registrerade; användning av varumärke i annan form; användning av registrerat varumärke i annan form; användning av varumärke i ändrat utförande; användning av registrerat varumärke i ändrat utförande; användning av varumärke inom fem år; användning av registrerat varumärke inom fem år; talerätt användningstvång; bevis för verkligt bruk; bevis för verklig användning; bevis för verkligt bruk av varumärke; bevis för verkligt bruk av registrerat varumärke; bevis för verklig användning av varumärke; bevis för verkligt användning av registrerat varumärke; användningsbevis; 3 kapitlet 2 § varumärkeslagen; 3 kapitlet 4 § varumärkeslagen; artikel 10 varumärkesdirektivet; artikel 15 varumärkesförordningen; VMD; VML; VMF; artikel 5 Pariskonventionen; artikel 19 TRIPS-avtalet; Niceöverenskommelsen; faktisk användning av varumärke; faktisk användning av registrerat varumärke; partiell hävning; partiell hävning av registrerat varumärke; med verkligt bruk likställt användande; med verklig användning likställt användande; karenstid; karenstid för verkligt bruk; karenstid för verklig användning; karenstid på tre månader; relevant period; plats för varumärkesanvändning; nationellt varumärke; varumärke med internationell registrering; gemenskapsvarumärke; harmoniseringsdirektivet; PK; TRIPS; användning av varumärke inom gemenskapen; användning av registrerat varumärke inom gemenskapen; användning av varumärke inom EU; användning av registrerat varumärke inom EU; hävning av varumärkesregistrering; hävning av registrering; hävning av varumärke; varumärkeshävning; varumärkes upphävande; varumärkesupphävande; ogiltigförklaring av varumärke; ogiltigförklaring av registrerat varumärke; upphävning av registrering; upphävning av varumärke; förfång; användningstvång för kollektivvarumärke; uso efectivo; uso effettivo; Ansul; Minimax; C-40 01; T-409 07; La Mer; Goemar; T-418 03; C-234 06 P; C-416 04 P; T-203 02; Sunrider; Vitafruit; T-356 02; Vitakraft; T-334 01; Hipoviton; C-259 02; T-156 01; T-174 01; Silk Cocoon; T-39 01; Kabushiki; Hiwatt; artikel 5.C.2 Pariskonventionen; NJA 2006 s. 7; NJA 2005 s. 643; Blockbuster; Entelcard; Christian Sundén; Sundén; Requirement of use of trade marks; jurist Christian Sundén; Proof of use; Proof of genuine use; NJA 1987 s. 22; Budweiser Budvar; NJA 1983 s. 875; Agrivet; Escapade; T-126 03; Aladdin; C-246 05; Lidl; Agrisept; Golden Line; Nobel Bofors; GATT; NJA 1991 s. 23; NJA 1991 s. 619; BIGMAC; BIG MAC; NJA 2001 s. 265; Spotlight; Spotlightserien; T-147 03; Quantieme; NJA 2008 s. 1033; varumärkesursprung; varumärke som ursprungsangivare; användning på affärsmässiga grunder; ordinary course of commerce; ändring av varumärke; ändring av registrerat varumärke; ändringsomfång; skyddsomfång; Trade mark use; varumärkesanvändning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : If a proprietor of a trade mark has an interest in maintaining the registration of its trade mark, the proprietor must use the trade mark in such a manner that it constitutes genuine use. It should be noted that the requirements of use are essentially the same regardless of whether the assessment of use is done in light of the EU trade mark directive or the EU regulation concerning Community trade marks. LÄS MER