Sökning: "Christiansson"

Visar resultat 1 - 5 av 143 uppsatser innehållade ordet Christiansson.

  1. 1. DISKRIMINERINGSGRUNDERNAS ROLL FÖR UPPLEVD DISKRIMINERING

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lina Christiansson; [2023-02-06]
    Nyckelord :Diskriminering; diskrimineringslagstiftning; migration; integration paradox; acculturation; cultural fluency; politisk socialisering;

    Sammanfattning : The topic of anti-discrimination policies in European countries has gained salience due to global migration flows and Europe’s increasing importance as a destination region. However, the national anti-discrimination policies in European countries are diverse. LÄS MER

  2. 2. Development of a web application with focus on navigability : How is the usability on a web application for E-commerce of plants and cuttings affected by its navigability?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johan Christiansson; Silje Graarud; Lovisa Ivarsson; Torsten Liljedahl; Klara Nylén; Selma Renqvist; Olof Swedberg; Philip Wissinger; [2023]
    Nyckelord :navigability; usability; web application;

    Sammanfattning : The purpose of this project was to determine how the experienced navigability of a web application affects its usability. In order to further investigate this, a web application called Sprouty was created, an easy-to-use web application that promotes individuals to buy and sell pre-owned plants and cuttings. LÄS MER

  3. 3. Gymnasieelevers valkompetens : En kvalitativ studie av studie- och yrkesvägledares arbete med elevernas valkompetens på introduktionsprogram

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI); Malmö universitet/Malmö universitetsbibliotek

    Författare :Alexandra Mezey; Moa Christiansson; [2023]
    Nyckelord :Handlingshorisont; Introduktionsprogram; Studie- och yrkesvägledare; Valkompetens; Vid- och snäv vägledning.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur studie- och yrkesvägledare upplever elevernas valkompetens samt hur studie- och yrkesvägledare arbetar för att främja elevernas valkompetens. Frågeställningarna lyder: Hur upplever studie- och yrkesvägledare elevernas valkompetens på introduktionsprogrammet?Hur arbetar studie- och yrkesvägledare med elevernas valkompetens på introduktionsprogrammet? Vår studie avgränsar sig till studie- och yrkesvägledare som arbetar med introduktionsprogram på gymnasiet med inriktningarna programinriktat val,yrkesintroduktion, individuellt alternativ och språkintroduktion i södra Sverige. LÄS MER

  4. 4. Skapa engagemang och förbättringar i processen för arbetsberedningar genom offensiv kvalitetsutveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Louise Christiansson; Jeanette Lindlöv Johansson; [2023]
    Nyckelord :change management; communication; processes; tacit and explicit knowledge; TQM; work preparation; arbetsberedning; förändringsledning; kommunikation; offensiv kvalitetsutveckling; process; tyst och explicit kunskap;

    Sammanfattning : Byggsektorn behandlar en rad krav och regleringar. Detta för att både upprätthålla kvalitet i utförande men även i säkerhet för de anställda. Offensiv kvalitetsutveckling kan ses som riktlinje och ramverk för när företag genomför förbättringar och arbetar med kundfokuserad kvalitet. LÄS MER

  5. 5. Elever som möts i den hybrida verkligheten : Ett utvecklingsinriktat arbete som syftar till att utveckla arbetssätt med digitala verktyg på fritidshemmet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Maria Christiansson; Rickard Cristescu; [2023]
    Nyckelord :Fritidshem; digitala animeringar; digitala verktyg; Puppet Pals; samlärande; sociala lärande; multimodalt; gruppsammansättningar; proximal utvecklingszon;

    Sammanfattning : Utvecklingsprojektet bygger på aktionsforskning som har skapats med målet att öka samlärandet i olika typer av gruppsammansättningar när elever skapar digitala animeringar med hjälp av appen Puppet Pals. Projektet har utförts på ett fritidshem med elever från förskoleklass upp till årskurs 3. LÄS MER