Sökning: "Christina Betzeki"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Christina Betzeki.

  1. 1. PropTech: Exploring the prerequisites to advance the digital innovation of real estate listings

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Christina Betzeki; [2020]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; PropTech; Sharing economy; Digital product development; User research; User-centered design; Real Estate;

    Sammanfattning : With an increasing population and decreasing housing supply, students in large cities get entangled in a societal crisis. Concurrently, the intermediary rental websites are scattered and insufficient. An emerging technology; PropTech is in the nascent phase, aiming to streamline the rental process by assisting target users. LÄS MER

  2. 2. Hotellbranschens kommunikation av CSR i Sverige och Grekland : En komparativ studie om hur hotell kommunicerar CSR och vilken påverkan de lokala omständigheterna har

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Christina Betzeki; Jelena Bocokic; [2017]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; Hotels; Promotion; Comparative studies; Cross-cultural research; Sweden; Greece; Företags samhällsansvar; Hotell; Kommunikation; Komparativa studier; Tvärkulturella studier; Sverige; Grekland;

    Sammanfattning : Konkurrensmiljön i populära destinationer skapar ett behov för hotell att differentiera sig. Implementering av CSR är ett alternativ för att skapa mervärde och bättre relationer med det omgivande samhället. Därav får kommunikationen av CSR en strategisk betydelse. LÄS MER

  3. 3. Persuasive design som medel för miljövänligt agerande : En studie om hur funktioner i miljöfrämjande mobilapplikationer kan motivera användare att agera miljövänligt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Christina Betzeki; Leyla Swedan; [2016]
    Nyckelord :Persuasive design; PSD-design principles; Fogg’s behavior model; Gamification; Environmental sustainability; Mobile applications; Övertygande design; PSD-designprinciper; Foggs beteendemodell; Spelifiering; Miljömässig hållbarhet; Mobilapplikationer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur en miljöfrämjande mobilapplikation kan motivera användare till att agera mer miljövänligt genom persuasiva designprinciper. I denna studie föreslås en uppsättning designprinciper att ha i åtanke vid utveckling av övertygande mobilapplikationer som syftar till miljövänliga beteendeförändringar. LÄS MER