Sökning: "Christina Petersson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Christina Petersson.
1. Sjuksköterskors erfarenheter av att arbeta med övervikt och fetma inom barnhälsovården : En systematisk litteraturstudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Förekomsten av övervikt och fetma ökar hos världens befolkning. Denna ökning ses även hos barn. Övervikt och fetma leder till psykisk och fysisk lidande för individen. Faktorer som inverkar på övervikt och fetma är främst stillasittande och kost. LÄS MER
2. The Digital Sales Bell : A design proposal for a digital, motivational work tool
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This is a study within the area of computer science and industrial engineering and management, with focus on human computer interaction and management. The focal point for the thesis is work motivation with a digital approach; the possibilities of creating a digital tool that can increase sales employees’ motivation. LÄS MER
3. Barn och övervikt : Vilken form av stöd ger barnhälsovårds-sjuksköterskan?
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Hälsa och omvårdnadSammanfattning : Problemställning: Studien visar att 42 miljoner barn är överviktiga och feta, vilket kan leda till fysisk och psykisk ohälsa samt förtidig död. Forskning visar att barn som utvecklar övervikt och fetma i förskoleåldern riskerar att vara fortsatt överviktiga och feta när de når vuxen ålder. LÄS MER
4. Finns de? - Färdigheterna att vägleda elever på särskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Avsikten med detta examensarbete är att belysa problematiken kring vägledningen inom särskolan och ge en bild av hur vägledningen på särskolan bedrivs. Vi vill även ge en bild av olika arbetssätt som kan användas av studie- och yrkesvägledare i särskolan. LÄS MER
5. Stödinsatser för elever i behov av särskilt stöd : ur ett lärarperspektiv
M1-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : AbstraktUndersökningen är en kvalitativ studie med syftet att belysa hur olika pedagoger, verksamma i grundskolans tidigare år, beskriver sin undervisning och sina stödåtgärder för barn i behov av särskilt stöd. Forskningsfrågorna som ligger till grund för undersökningen är följande: Hur talar pedagoger om begreppet en skola för alla i relation till elever i behov av särskilt stöd? Hur talar pedagoger om sina stödinsatser för elever i behov av särskilt stöd? Hur organiseras undervisningen? För att kunna besvara de här frågorna valdes semistrukturerade intervjuer. LÄS MER