Sökning: "Christine Karlsson"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Christine Karlsson.
1. (O)sökt : Svensklärare på gymnasiet om digital informationssökning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka hur svensklärare på gymnasiet resonerar om digital informationssökning och hur digital informationssökning inkluderas i deras undervisning. I styrdokumenten för gymnasieskolan formuleras strävan efter livslångt lärande och delaktighet i det demokratiska samhället. LÄS MER
2. Folkbibliotekens livsnerv : En kvalitativundersökning om värdet av användarnas behov och kvalitet vid inköp av skönlitteratur
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this thesis is to gain an understanding of whether or not the concepts of users’ need and quality stand in contradiction to one another when public librarians are purchasing fiction literature and if there are any differences between small and large municipalities. Through qualitative interviews we aim to identify how public librarians in Sweden use these concepts in the process of choosing what fiction literature to acquire. LÄS MER
3. En könad praktik? -En kvalitativ studie om hur förskolepedagogers interaktioner med barnen på förskolanreproducerar samhälleliga könsnormer
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : As an institution, the preschool shall contribute to an active education of democracy andequality. Preschool educators are important intermediaries within the educational system andtheir work shall contribute to a democratic environment. LÄS MER
4. Likvärdig bedömning av elevtexter - svårigheter och möjligheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Reflektioner kring undervisning i läsförståelse : En intervjustudie med pedagoger om undervisning i läsförståelse i årskurs 3-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Kraven på elevernas läsförmåga ökar från och med årskurs 4 och det är därför angeläget att erbjuda en fortsatt god undervisning i läsförståelse efter den första läsinlärningen. Syftet med den här kvalitativa studien var att utifrån specialpedagogisk synvinkel studera pedagogers uppfattningar om undervisning i läsförståelse i årskurserna 3-6. LÄS MER