Sökning: "Christoffer Österberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Christoffer Österberg.

  1. 1. Sportify : The development of an online member application with a focus on usability, navigability, and trustworthiness

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Siri Selander; Julia Schreiber; Henrik Lostorp; Elias Leijonmarck; Erik Larsson; Christoffer Österberg; August Svensson; [2022]
    Nyckelord :usability; navigability; trustworthiness;

    Sammanfattning : To enable sports associations to grow and effectively interact with their members with- out increasing the administrative workload significantly, an e-membership web application can be used. For this web application to be efficient and adopted by the members of the association, it needs to be useful, easy to navigate, and trustworthy for both the members and the administrators of the association. LÄS MER

  2. 2. "Vad fan håller ni på med?" – Mixad metod om bilbränderna i Malmö kommun 2018

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Christoffer Österberg; Jens Ericson; [2019]
    Nyckelord :bilbränder; försäkringsbedrägeri; Malmö kommun; socialt utsatta områden; social desorganisation;

    Sammanfattning : Antalet anlagda bilbränderna i Sverige har ökat dramatiskt under de senaste 20 åren. I jämförelse med grannländerna kan man se att antalet bilbränder i Sverige ligger på en avsevärt högre nivå. LÄS MER

  3. 3. Ett bollplank för identiteten : En kvalitativ studie om hur företag inom sporthandelsbranschen utformar sin varumärkesidentitet med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Christoffer Hellqvist; Robin Svensson; Rickard Österberg; [2017]
    Nyckelord :Brand identity; Social media; Sport trade industry; Customer power; Varumärkets identitet; Sociala medier; Sporthandelsbranschen; Kundens makt;

    Sammanfattning : ABSTRACT Research question • How does companies form their brand identity using social media? Purpose The purpose of this study is to examine and analyze social media’s influence on the brand identity within the sport trade industry, to be able to explain and create an understanding how social media is used to form the identity. Method The study is of a qualitative research method and has a deductive approach with inductive elements. LÄS MER

  4. 4. Incitament ur ett ekonomistyrningsperspektiv – En fallstudie av E.ON Sverige

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jacob Gradén; Christoffer Levin; Martin Österberg; [2007]
    Nyckelord :E.ON Sverige; E.ON Gas; E.ON Värme; fallstudie; ekonomistyrning; styrsystem; nyckeltal; KPI; budget; incitamentsprogram; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : För att besvara frågan "Hur är E.ON Sveriges nya incitamentsprogram utformat, i förhållande till ekonomistyrningen?", och i syfte att beskriva och analysera hur E.ON Sveriges incitamentsprogram är konstruerat och fungerar i praktiken utifrån ett ekonomistyrningsperspektiv, utförs en induktiv, intervjubaserad fallstudie av E. LÄS MER